デザイン工学部Faculty of Enginneering and Design
DES300NA(デザイン学 / Design science 300)英語表現技術English Presentation for Design Thinking and Discussion
ベイカー ダンカンBAKER Duncan Guy
授業コードなどClass code etc
| 学部・研究科Faculty/Graduate school | デザイン工学部Faculty of Enginneering and Design |
| 添付ファイル名Attached documents | |
| 年度Year | 2023 |
| 授業コードClass code | B2050 |
| 旧授業コードPrevious Class code | |
| 旧科目名Previous Class title | |
| 開講時期Term | 秋学期前半/Fall(1st half) |
| 曜日・時限Day/Period | 金4/Fri.4,金5/Fri.5 |
| 科目種別Class Type | |
| キャンパスCampus | 市ヶ谷 |
| 教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
| 配当年次Grade | |
| 単位数Credit(s) | |
| 備考(履修条件等)Notes | |
| 他学部公開科目Open Courses | |
| 他学部公開(履修条件等)Open Courses (Notes) | |
| グローバル・オープン科目Global Open Courses | |
| 成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | ○ |
| 成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
| 実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
| SDGsCPSDGs CP | ○ |
| アーバンデザインCPUrban Design CP | |
| ダイバーシティCPDiversity CP | |
| 未来教室CPLearning for the Future CP | |
| カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
| 千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
| 選択・必修Optional/Compulsory | 選択 |
| 入学年度Admission year | |
| カテゴリー(2023年度~)Category (2023~) |
システムデザイン学科 外国語科目 英語以外 |
| カテゴリー(2019~2022年度)Category (2019~2022) |
システムデザイン学科 外国語科目 英語以外 |
| カテゴリー(招聘学科)Category | SD |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
This English-language presentation course shows you how to create a short PowerPoint presentation efficiently then communicate it effectively
到達目標Goal
To understand how simplicity leads to sophistication through key principles of effective design and communication
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
デザイン工学部建築学科ディプロマポリシーのうち「DP2」、都市環境デザイン工学科ディプロマポリシーのうち「DP4」「DP5」、システムデザイン学科ディプロマポリシーのうち「DP5」に関連。
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
A Process-based
B Medium = Message
[how to make and give presentations is taught through presentations]
C Preparation x Practice = PRESENCE
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
week 1[対面/face to face]:Stage 1:
Choosing your Topic
Brainstorming & mind-mapping
week 2[対面/face to face]:Stage 2: Researching
The Rule of 3
The Number 5
week 3[対面/face to face]:Stage 3: Outlining
5-part structure
week 4[対面/face to face]:Stage 4: Drafting
The hand-brain connection
Slide design
week 5[対面/face to face]:Stage 5: Refining
Editing: less > more
Principles of Presence
Presentation practice
week 6[対面/face to face]:Presentation Week
Class presentations
week 7[対面/face to face]:Course Review
Feedback
The Rule of 3,
Number 5,
and Letter V
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
1 Researching your topic
2 Preparing presentation slides and handout
3 Practicing your presentation
本授業の準備学習・復習時間は、合わせて1時間を標準とします。
テキスト(教科書)Textbooks
None
参考書References
1. The Presentation Secrets of Steve Jobs, Carmine Gallo
2. The Elements of Typographic Style, Robert Bringhurst
3. The Non-designer's Design Book, Robin Williams
成績評価の方法と基準Grading criteria
32% Preparation: meeting deadlines
34% Presentation: content and style
34% Quality of presentation delivery
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
Before, students had to choose a topic related to their major
Now, you have freedom to choose any topic that you are interested in
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
1 notebook computer / tablet
その他の重要事項Others
N/A