経済学部Faculty of Economics
LANs200CA(スペイン語 / Spanish language education 200)スペイン語(c)BSpanish (c) B
YENG A J FERNANDOYeng Abad Jaime FERNANDO
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 経済学部Faculty of Economics |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2024 |
授業コードClass code | K3528 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 秋学期授業/Fall |
曜日・時限Day/Period | 木1/Thu.1 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | 214 |
配当年次Grade | 2 |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | 2年Y組 |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリー(2015年度以前入学生) | 外国語科目 |
カテゴリー(2016年度以降入学生) | |
カテゴリーCategory |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
If you can master Spanish, which is the official language of Spain and about 20 Latin American countries south of Mexico (excluding Brazil), you will not only have more than 400 million Spanish speakers, but also many other countries such as Hispanics in the United States as a foreign language. You will be able to communicate with people.
This class is aimed at students who have completed the class "Spanish c(A)" and will continue to solidify the basics of Spanish. Specifically, the goal is to master the present subjunctive in Spanish and develop richer expressiveness in everyday conversation.
Goal
In this class, students will learn how to use the Spanish subjunctive and understand the usage of different uses. In addition, by learning a variety of new grammar points, students aim to be able to understand long texts and have conversations based on the theme. I would like the students to think more clearly about their motivation for learning Spanish.
Learning activities outside of classroom
Before/after each class meeting, students will be expected to spend two hours to understand the course content.
Evaluation
In class point (Participation, test, homework, etc.)40%
Final test 60%
授業で使用する言語Default language used in class
スペイン語 / Spanish
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
スペインならびにメキシコ以南のラテンアメリカ諸国約20ヶ国(ブラジルを除く)の公用語であるスペイン語がマスターできれば、スペイン語話者4億人以上のみならず、外国語としてアメリカ合衆国のヒスパニックなど多くの国々の人たちとコミュニケーションが取れるようになります。
本授業はスペイン語c(A)を終えた受講生を対象としており、さらに続けてスペイン語の基礎を固めていくものです。具体的にはスペイン語の接続法現在をマスターして日常会話の表現力をより豊かに発展させることを目標としています。
到達目標Goal
このクラスでは、学生はスペイン語の接続法を使用する方法を学び、さまざまな用法を理解します。またさまざまな新しい文法事項の学習を通して、ある程度長い文章を読み解いたり、テーマにそった会話ができるようになることを目指す。受講学生には、より明確なスペイン語学習の「動機付け」を各自考えてもらいたい。
In this class, students will learn how to use the Spanish subjunctive and understand the usage of different uses. In addition, by learning a variety of new grammar points, students aim to be able to understand long texts and have conversations based on the theme. I would like the students to think more clearly about their motivation for learning Spanish.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP3」「DP5」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
スペイン語 / Spanish
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
テキストに沿って、文法の解説、練習問題や会話練習など行う。
状況により、授業進度を調整する可能性がある。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第1回[オンライン/online]:春学期ガイダンス
授業の進め方、注意点等に関する説明。
第2回[対面/face to face]:(テキスト: 第7課)
接続法現在 規則動詞
第3回[オンライン/online]:(テキスト: 第7課)
接続法現在 不規則動詞
第4回[対面/face to face]:(テキスト: 第8課)
独立文における接続法
第5回[オンライン/online]:(テキスト: 第8課)
不定語・否定語
第6回[対面/face to face]:(テキスト: 第9課)
関係節における接続法
第7回[オンライン/online]:(テキスト: 第9課)
副詞節における接続法
第8回[対面/face to face]:(テキスト: 第10課)
接続法現在完了
第9回[オンライン/online]:(テキスト: 第10課)
接続法過去
絶対最上級
第10回[対面/face to face]:(テキスト: 第11課)
命令表現(2)
第11回[オンライン/online]:(テキスト: 第11課)
命令表現での代名詞の位置
第12回[対面/face to face]:(テキスト: 第12課)
現在の非現実的条件文
直説法未来完了
第13回[オンライン/online]:(テキスト: 第12課)
直説法過去未来完了
接続法過去完了
第14回[対面/face to face]:期末試験・まとめと解説
テキスト7~12課
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
本授業の準備学習・復習時間は、各2時間を標準とします。
Before/after each class meeting, students will be expected to spend two hours to understand the course content.
テキスト(教科書)Textbooks
イメージ・スペイン語2
Español en imágenes 2
エウヘニオ・デル・プラド /齋藤華子 /仲道慎治
2,750円(本体2,500円+税)
ISBN: 978-4-255-55132-6
参考書References
西和辞書(授業内でいくつか紹介する)
成績評価の方法と基準Grading criteria
評価の割合は以下の通りである。
平常点とは、授業中に行う小テスト、課題、授業における積極性、参加状況をなどを総合的に評価したものである。40 %
試験点(定期試験)60 %
Evaluation
In class point (Participation, test, homework, etc.)40%
Final test 60%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
特になし。