情報科学部Faculty of Computer and Information Sciences
LNGe232KA-ENG-203時事英語Current English
RYAN HARTLEYRyan HARTLEY
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 情報科学部Faculty of Computer and Information Sciences |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2024 |
授業コードClass code | J0185 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 秋学期授業/Fall |
曜日・時限Day/Period | 水2/Wed.2 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 小金井 / Koganei |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | 2~4 |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | CD2クラス(※受講指定) |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
選択・必修Optional/Compulsory | |
カテゴリー(2022年度以降入学者)Category (2022~) | 英語科目 |
カテゴリー(2021年度以前入学者)Category (~2021) | 英語科目 |
カテゴリーCategory |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
This class reinforces the development of a rich vocabulary and accurate grammatical knowledge, and based on this knowledge, aims at the comprehensive development of the four skills (reading, writing, listening and speaking). In the science and engineering fields, English is the common language. Technicians and scientists of the future will need the ability to comprehend and communicate in English to meet the need of society for high levels of English. In order to meet this need, this class emphasizes the development of basic, comprehensive skills and knowledge and the ability to apply them. Based on the needs of students, a variety of effective approaches will be used to strengthen basic English competency.
授業で使用する言語Default language used in class
日本語・英語併用 / Japanese & English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
本授業は、豊かな語彙力・正確な文法力の定着を図ると同時に、それに支えられた4技能(リーディング、ライティング、リスニング、スピーキング)の総合的な向上を目的とする。理工・生命系の分野では、英語が世界共通語になっていることを受け、将来の技術者・研究者には必要な専門知識を英語で受信・発信できる英語力に加え、社会の要求に応えられる高度な英語運用能力の習得が求められる。本授業では、そのための基礎力・総合力・応用力をつけるべく、学生の英語力を基にどのスキルに重点を置くか見極めた上で、効果的な教授方法を取り入れて実施する。
到達目標Goal
例1:英語でのコミュニケーションについて紹介します。
例2:ディスカッションやプレゼンテーションで自分の考えを伝えるために、リスニングとリーディングのスキルを身につけることを目的としたコースです。
例3: このコースでは、生徒の英語学習の基礎となる、コンピュータサイエンス、デジタルメディア、自然科学、工学の実生活に即したトピックを扱います。
例 1:This course introduces English communication to students.
例 2:The aim of this course is to help students acquire listening and reading skills in order to communicate ideas in discussion and presentation forms.
例 3:This course deals with real life computer science, digital media, natural science, and engineering topics that will form the basis of students English learning.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
情報科学部ディプロマポリシーのうち「DP3-2」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
日本語・英語併用 / Japanese & English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
例 1:Every three weeks, students will complete a research project. In preparation for this students will conduct research in class and for homework.
例 2:For homework, students will be expected to learn about their topic, take notes, and bring those notes to class for discussion.
例 3:In class, students will discuss their research in small groups in addition to individually completing tasks assigned by the teacher.
例 4:At the end of each project 'cycle', students will present their research in small groups using poster or computer aids.
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
1[対面/face to face]:Introductions, first half semester goal setting
In this class we will be getting to know each other and brainstorming what issues you are interested in in science.
2[対面/face to face]:Research
You will be researching your issue area with the help of various online reading sources.
3[対面/face to face]:Planning
Computer skills and planning your presentation.
4[対面/face to face]:Issue 1 - Presentation
In this class you will be presenting on your first science issue.
5[対面/face to face]:Research
You will be researching your issue area with the help of various online reading sources.
6[対面/face to face]:Planning
Computer skills and planning your presentation.
7[対面/face to face]:Issue 2 - Presentation
In this class you will be presenting on your second science issue.
8[対面/face to face]:Second half semester goal setting
In this class we will be brainstorming what issues you are interested in in engineering.
9[対面/face to face]:Research
You will be researching your issue area with the help of various online reading sources.
10[対面/face to face]:Planning
Computer skills and planning your presentation.
11[対面/face to face]:Issue 3 - Presentation
In this class you will be presenting on your first engineering issue.
12[対面/face to face]:Research
You will be researching your issue area with the help of various online reading sources.
13[対面/face to face]:Planning
Computer skills and planning your presentation.
14[対面/face to face]:Issue 4 - Presentation
In this class you will be presenting on your second engineering issue.
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
例 1:Students will be expected to be self-motivated and do at least one hours of research on their chosen issues.
例 2:Proof of research in the form of notes and materials will be checked in class.
例 1:学生は自発的に、選択した課題について少なくとも1時間の調査を行うことが期待される。
例 2:ノートや資料など、調べたことを証明するものを授業中にチェックする。
例 3:本授業の準備・復習時間は、計1時間を標準とします。
テキスト(教科書)Textbooks
Texts and online materials provided in class.
参考書References
A Google Classroom will be created for activities and assignments. The class codes provided in due time.
成績評価の方法と基準Grading criteria
例1:授業の総合的な成績は、以下の項目で決定されます。プロジェクト発表4回(各20%)。授業への参加度(10%) TOEICテストの結果(10%)、TOEICテスト未受験の場合は全く評価されません。合格点 60.
例 2:Students receive a higher class participation score when they are prepared with the homework, volunteer to answer or ask questions, and participate effectively in pair/group work.
例 3:Students who miss five or more class sessions without a valid excuse (like an extended illness) may be failed.
例1:授業の総合的な成績は、以下の項目で決定されます。プロジェクト発表4回(各20%)。授業への参加度(10%)。TOEICテストの結果(10%)、TOEICテスト未履修の場合は全く単位を与えない。期末テストはありません。合格点は60%です。
例2:宿題を準備し、自ら進んで回答や質問をし、ペアワークやグループワークに効果的に参加した場合、授業への参加率が高くなります。
例3:病気などの正当な理由なく5回以上欠席した場合、不合格とすることがある。
例4:成績評価には「Academic Express」の履修が必要です。また、TOEICのテストが必要です。これは成績の10%になります。
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
Not applicable.
その他の重要事項Others
You must complete the Academic Express assignment by the due date to get credit for this course.
CIS Attendance Policy
出席ポリシー
3分の1以上または5回以上の理由なき欠席で、成績を不合格(E)とします
More than one-third or five total absences without a valid reason will result in a failing grade (E).