理工・生命科学部教養科目KLAC Course
LANe100LC(英語 / English language education 100)英語中級リーディングIntermediate English Reading
柳川 浩三Kozo YANAGAWA
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 理工・生命科学部教養科目KLAC Course |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2024 |
授業コードClass code | H3181 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 秋学期授業/Fall |
曜日・時限Day/Period | 金4/Fri.4 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 小金井 |
教室名称Classroom name | 小西館‐W205 |
配当年次Grade | 1 |
単位数Credit(s) | |
備考(履修条件等)Notes | |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリー<理工・生命科学部教養科目>Category | 選択語学系 |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
This class aims to improve reading proficiency of the participants and foster different perspectives of current affaris. Hopefully, the particiants will be able to read their favorite paper books in English and have a better understanding of current global issues. They are expected to read particular chapters of the textbook beforehand. The grading is determined by the achievements of reading assignments, presetations, and discussions with the ratio of 50&, 25%m and 25%, respectively.
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
国際問題についての幅広い理解を英文の読解を通じて滋養する。
到達目標Goal
1.英語のペーパーバックを原書で読める。
2. 国際問題について理解を深める。
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、以下に関連している。理工学部:「DP3」と「DP4」、生命科学部「DP1」。
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
輪読およびペア・グループ学習
授業中の言語使用は、日本語8割、英語2割の予定である。受講者の志向にもよる。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
1[対面/face to face]:Guidance
授業の方針説明
2[対面/face to face]:Nobody to left hate
背景理解
3[対面/face to face]:Chapter 1
輪読
4[対面/face to face]:Chapter 2
輪読
5[対面/face to face]:Chapter 3
輪読
6[対面/face to face]:Chapter 4
輪読
7[対面/face to face]:Chapter 5
輪読
8[対面/face to face]:発表
presentation
9[対面/face to face]:発表
presentation
10[対面/face to face]:Chaptrer 6
輪読
11[対面/face to face]:Chapter 7
輪読
12[対面/face to face]:Review
輪読
13[対面/face to face]:Consolidation
discussion
14[対面/face to face]:Consolidation
discussion
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
【本授業の準備・復習等の授業時間外学習は、1時間を標準とする】reading assignmentが毎週出される。
テキスト(教科書)Textbooks
Nobody to left hate: Teaching compassion after Columbine
参考書References
TBA
成績評価の方法と基準Grading criteria
1.輪読(50%)
2.発表 (25%)
3.Discussionと貢献 (25%)
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
精読の重要性を再認識した。
その他の重要事項Others
事前に予習が求められる。