通信教育部(スクーリング)School of Correspondence Education (Schooling)
LANe100TA(英語 / English language education 100)英語S(1)(冬期スクーリング)English
ウォルター・カズマー
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 通信教育部(スクーリング)School of Correspondence Education (Schooling) |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2023 |
授業コードClass code | 41001 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
担当教員(自由記述)Instructor name | ウォルター・カズマー |
科目種別Class Type | スクーリング |
教室名称Classroom name | |
配当年次Grade | |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
カテゴリーCategory | 冬期 |
期間Period | 1群午前 |
定員Capacity | |
予備登録の有無Presence or Absence of Preliminary Registration | |
受講可能な学科・学年Eligible Courses / Grade | 『法政通信』受講申込み等関連頁を参照 |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
This class covers all four language skill areas (reading, writing, speaking and listening)and students are required t participate in group and pair discussions.
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
Learning and using common English that students can use when talking about trends.
到達目標Goal
Learning useful English for talking about current trends
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「法律学科:DP5」「日本文学科:DP3」「史学科:DP1, DP3」「地理学科:DP1」「経済学科:DP6, DP8」「商業学科:幅広い教養」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
role-playing, group discussions.
Feedback will be given in class or by email for selected assignments.
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第1回[対面/face to face]:Introduction
K pop BTS goes in the service
Getting to know each other
introducing course contents
First topic - doing your duty
第2回[対面/face to face]:Starbucks- the 3rd place
Learning about coffee culture
remote working
第3回[対面/face to face]:Pets in the workplace
reducing stress
how pets help us socialize
第4回[対面/face to face]:Subway-sandwich company origins
Why sandwiches matter
all about bread
healthy eating
第5回[対面/face to face]:Lose a tie, save energy
looking at energy sources
energy alternatives
第6回[対面/face to face]:Zara- fast retailing
how fast retailers work with trends
第7回[対面/face to face]:Google translate adds more languages
translating for meaning
when translations go wrong- decorative English
第8回[対面/face to face]:Red Bull- energy drinks
energy drink origins
sports tie ups
第9回[対面/face to face]:Remote learning
problems with remote learning
working remotely
social anxieties
第10回[対面/face to face]:Furniture for gamers
gaming culture
E-sports
learning games
第11回[対面/face to face]:Quiet quitting
Presentations
changing jobs
job dissatisfaction
第12回[対面/face to face]:Exam
Wrap up
Exam
review of units covered
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
本授業の準備・復習学習は合わせて1時間を標準とします。
daily homework
テキスト(教科書)Textbooks
N/A
参考書References
N/A
成績評価の方法と基準Grading criteria
class participation 50%
essay/presentation 25%
homework 25%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
More bilingual material
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
paper, writing instrument, and smartphone or tablet