理工・生命科学部教養科目KLAC Course
LANe100LC(英語 / English language education 100)英語資格試験準備講座Preparation for English Proficiency Test
RYAN HARTLEYRyan HARTLEY
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 理工・生命科学部教養科目KLAC Course |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2023 |
授業コードClass code | H3587 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 秋学期授業/Fall |
曜日・時限Day/Period | 木4/Thu.4 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 小金井 |
教室名称Classroom name | 小西館‐W301 |
配当年次Grade | 1年 |
単位数Credit(s) | |
備考(履修条件等)Notes | |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリー<理工・生命科学部教養科目>Category | 選択語学系 |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
In this class you will be learning and practicing some of the common methods used in English test-taking eg: describing, listening, reading comprehension, and writing. Specific tests can be practiced outside of class for homework. The method of practicing will be learning about important historical figures in Japan's history. There are three themes: (1) Japanese in Japan, (2) Japanese outside Japan, and (3) foreigners in Japan. At the end of each theme you will do a presentation on someone from history who interests you.
授業で使用する言語Default language used in class
日本語・英語併用 / Japanese & English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
このクラスでは、英語のテストによく使われる方法、例えば、描写、リスニング、読解、ライティングを学び、練習します。具体的なテストは授業外の宿題として練習することができます。練習方法は、日本史における重要な歴史上の人物について学習します。テーマは、(1)日本の中の日本人、(2)日本国外の日本人、(3)日本の中の外国人の3つです。各テーマの最後には、自分が興味を持った歴史上の人物についてプレゼンテーションを行います。
到達目標Goal
例1:歴史や伝記を使った受験対策を紹介する。
例2:日本史の知識を身につけることで、英語力を理解し伸ばすことを目的とする。
例 1:This course introduces test-taking strategies using history and biography.
例 2:The aim of this course is to help students acquire knowledge of Japanese history so as to be able to understand and develop their English skills.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、以下に関連している。理工学部:「DP3」と「DP4」、生命科学部「DP1」。
授業で使用する言語Default language used in class
日本語・英語併用 / Japanese & English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
例 1:Every four weeks, students will complete a research project. Three historical figures will be chosen, researched, and presented on in small groups.
例 2:For homework, students will be expected to learn about their topic, take notes, and bring those notes to class for discussion.
例 3: Between each presentation will be three topics each on a different figure. In each class you will write, learn vocabulary, answer reading questions, discuss, and watch videos.
例 4: Feedback will be provided immediately in google classroom. Feedback for presentation projects will be provided in written form in google classroom.
例1:4週間ごとに、研究プロジェクトを行います。歴史上の人物を3人選び、調査し、小グループで発表する。
例2:宿題として、トピックについて学び、メモを取り、そのメモをクラスに持ち込んで議論することが期待される。
例3:各回の発表の間に、それぞれ異なる図に関する3つのトピックを用意する。各授業では、記述、語彙の学習、読解問題の解答、ディスカッション、ビデオ鑑賞を行います。
例4:フィードバックはgoogle classroomで即座に提供される。プレゼンテーション・プロジェクトに対するフィードバックは、google classroomに文書で提供されます。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
First[対面/face to face]:Introductions, first half semester goal setting
In this class we will be getting to know each other and brainstorming what issues you are interested in in science.
Second[対面/face to face]:Samurai (侍)
In this class you will be learning about the samurai.
Third[対面/face to face]:Hasekura Tsunenaga (支倉 常長)
In this class you will be learning about Hasekura Tsunenaga
Forth[対面/face to face]:The Tensho Embassy (天正遣欧少年使節)
In this class you will be learning about the Tensho Embassy
Fifth[対面/face to face]:PRESENTATION 1 - JAPANESE INSIDE JAPAN
In this class you will do a presentation on an important Japanese historical figure from inside Japan.
Sixth[対面/face to face]:Yamada Nagamasa (山田 長政)
In this class you will be learning about Yamada Nagamasa
Seventh[対面/face to face]:Nagasawa Kanae (長澤鼎)
In this class you will be learning about Nagasawa Kanae
Eighth[対面/face to face]:Kim Chung–seon (沙也可)
In this class you will be learning about Kim Chung–seon
Ninth[対面/face to face]:PRESENTATION 2 - JAPANESE OUTSIDE JAPAN
In this class you will do a presentation on an important Japanese historical figure from outside Japan.
Tenth[対面/face to face]:William Adams (三浦按針)
In this class you will be learning about William Adams
Eleventh[対面/face to face]:Yasuke (弥助 / 弥介)
In this class you will be learning about Yasuke
Twelfth[対面/face to face]:Kairakutei Black (快楽亭 ブラック)
In this class you will be learning about Kairakutei Black
Thirteenth[対面/face to face]:PRESENTATION 3 - NON-JAPANESE INSIDE JAPAN
In this class you will do a presentation on an important foreigner historical figures inside Japan.
Forteenth[対面/face to face]:Semester and year reflection
Final reflection on the semester.
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
例 1:Students will be expected to be self-motivated and do at least an hour of research each week to prepare for project presentations.
例 2:Proof of research in the form of notes and materials will be checked in class.
テキスト(教科書)Textbooks
外国人がほんとに知りたい日本の文化と歴史
Thomas Lockley, 2019
参考書References
A Google Classroom will be created for activities and assignments. The class codes provided in due time.
成績評価の方法と基準Grading criteria
例1:授業の総合成績は以下のように決定されます。9つのトピック(50%)、3つのプレゼンテーション(30%)、授業への参加(20%)。
例2:病気などの正当な理由なく5回以上欠席した場合は、不合格とすることがあります。
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
Not applicable.