Department of Global and Interdisciplinary Studies

Back to List

LANc200LA(中国語 / Chinese language education 200)
Chinese C I

Koon ko

Class code etc
Faculty/Graduate school Department of Global and Interdisciplinary Studies
Attached documents
Year 2023
Class code A6639
Previous Class code
Previous Class title
Term 春学期授業/Spring
Day/Period 金4/Fri.4
Class Type
Campus 市ヶ谷
Classroom name 市富士‐F405
Grade 2~4
Credit(s) 1
Notes
Open Program
Open Program (Notes)
Global Open Program
Interdepartmental class taking system for Academic Achievers
Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes)
Class taught by instructors with practical experience
SDGs CP
Urban Design CP
Diversity CP
Learning for the Future CP
Carbon Neutral CP
Chiyoda Campus Consortium
Duplicate Subjects Taken Under Previous Class Title
Category (commenced 2024 onwards)
Category (commenced 2020-2023) 100-level General Study Courses
Value-Added Courses
Category (commenced 2016-2019) 100-level General Study Courses
Language Subjects

Show all

Hide All

Outline and objectives

本講義は初級で学んだ中国語の基礎を固め、読解力や翻訳力の向上を図ります。そして正しい声調で、自然なリズムで発音できるようにも指導します。

Goal

中国語の基礎文法を一通り学ぶことによって一応の文章も読解でき、翻訳ができる段階まで力を付けることを目指します。

Default language used in class

日本語 / Japanese

Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )

プリントを事前に配り、予習してもらいます。授業中にチェックします。必要に応じて授業後の指導もできます。

社会情勢に合わせてオンライン授業(リアルタイム)を実施する場合もあります。その時、「学習支援システム」でお知らせします。
課題等へのフィードバックは授業時間またはメールを通じて行います。

Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)

なし / No

Fieldwork in class

なし / No

Schedule

授業形態/methods of teaching:対面/face to face

※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。

1回[対面/face to face]:オリエンテーション

レベルチェック

2回[対面/face to face]:数字の使い方(一)

例文解説

3回[対面/face to face]:数詞の使い方(二)

翻訳の練習

4回[対面/face to face]:「是」の使い方(一)

例文解説

5回[対面/face to face]:「是」の使い方(二)、一日の行動

翻訳の練習

6回[対面/face to face]:連体修飾語+的+被修飾語

例文解説、翻訳の練習

7回[対面/face to face]:「有」構文、「在」構文

例文解説、翻訳の練習

8回[対面/face to face]:疑問詞の使い方

例文解説、翻訳の練習

9回[対面/face to face]:介詞の使い方

例文解説、翻訳の練習

10回[対面/face to face]:「比較」の表現

例文解説、翻訳の練習

11回[対面/face to face]:程度補語の使い方

例文解説、翻訳の練習

12回[対面/face to face]:アスペクト(一)

例文解説

13回[対面/face to face]:アスペクト(二)

翻訳の練習

14回[対面/face to face]:総復習

補足説明・期末試験

Work to be done outside of class (preparation, etc.)

必ず予習すること。本授業の準備学習・復習時間は、合わせて1時間を標準とします。

Textbooks

授業にてプリント配布

References

辞書を必ず用意すること。

Grading criteria

授業への参加度、授業時の出来具合、宿題の完成度など(60点)、試験(40点)により総合評価します。

Changes following student comments

読解力と翻訳力を高めると共に発音も指導する方法を続けてやります。

Equipment student needs to prepare

オンライン授業を受講する場合、通信環境・PCの準備をしてください。

Others

学生の様子によって、内容を調整する場合があります。