経済学部Faculty of Economics
LANe100CA(英語 / English language education 100)Reading and Interaction AReading and Interaction A
狩野 萌Moe KANO
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 経済学部Faculty of Economics |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2023 |
授業コードClass code | K1753 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 春学期授業/Spring |
曜日・時限Day/Period | 木2/Thu.2 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | 経312 |
配当年次Grade | 1 |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | 経済9 |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリー(2015年度以前入学生) | |
カテゴリー(2016年度以降入学生) | 外国語科目 |
カテゴリーCategory |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
This course is designed to improve students’ vocabulary, basic reading skills, and strategies to fluently and accurately read English texts on various topics, including social and cultural issues.
授業で使用する言語Default language used in class
日本語・英語併用 / Japanese & English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
本コースは、社会や文化に関わる問題など、様々な学問的トピックに関する文章を読むために必要な語彙や読解力を身につけることを目的としている。
到達目標Goal
本コースを通して達成することが期待される目標は以下の通りである。
(1) タイトルやキーワードから、本文の内容を大まかに予測することができる。
(2) 文章のメインアイディアを理解することができる。
(3) パラグラフの概念を理解し、各パラグラフにおけるトピックセンテンスを見つけることができる。
(4) 多様なトピックに関連した語彙を理解し、使用することができる。
(5) トピックに関して、自身の意見を簡潔に表現することができる。
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP3」「DP5」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
日本語・英語併用 / Japanese & English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
授業では、個々でのリーディング活動だけではなく、ペアワークやグループディスカッションなどのアクティビティを積極的に取り入れていく。学生は、これらの活動を通して、文章についての理解を深めると共に、トピックに対する自身の意見を英語で表現する力を身につけていくことが期待される。これらクラス内活動や宿題などに対するフィードバックは、適宜授業内で行う。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第1回[対面/face to face]:Introduction
Introduction to the course / Self-introduction
第2回[対面/face to face]:Unit 1. Sociology (Reading 1: Small Talk: A Big Deal)
Read the article “Small Talk: A Big Deal”, learn new vocabulary, and identify the main idea of the article.
第3回 [対面/face to face]:Unit 1: Sociology (Reading 2: Job Interview 101)
Read the article “Job Interview 101”, learn new vocabulary, and identify the main idea of the article.
第4回 [対面/face to face]:Unit Test / Unit video: Advice on a Good First Impression
Review the previous sessions and watch the unit video “advice on a good first impression”.
第5回[対面/face to face]:Unit 2: Nutritional Science (Reading 1: Knowing Your Tastes)
Read the article “Small Talk: A Big Deal”, learn new vocabulary, and understand the concept of a “paragraph”.
第6回[対面/face to face]:Unit 2: Nutritional Science (Reading 2: Finding Balance in Food)
Read the article “Finding Balance in Food”, learn new vocabulary, understand the concept of a “paragraph”, and identify the “topic sentence”.
第7回[対面/face to face]:Unit Test / Unit Video: People Consume Almost a Billion Pounds of Spices
Review the previous sessions and watch the unit video “People Consume Almost a Billion Pounds of Spices”.
第8回[対面/face to face]:Unit 3: Information Technology (Reading 1: Cars That Think)
Read the article “Cars That Think”, learn new vocabulary, identify “topic sentence”, “supporting sentences”, and “concluding sentences”.
第9回[対面/face to face]:Unit 3: Information Technology (Reading 2: Living Outside the Box)
Read the article “Living Outside the Box”, learn new vocabulary, identify “topic sentence”, “supporting sentences”, and “concluding sentences”.
第10回[対面/face to face]:Unit Test / Unit Video: Digital Detox
Review the previous sessions and watch the unit video “Digital Detox”.
第11回[対面/face to face]:Unit 4 Marketing (Reading 1: Food Advertising Tricks You Should Know About)
Read the article “Food Advertising Tricks You Should Know About”, learn new vocabulary and understand the structure of the text.
第12回[対面/face to face]:Unit 4 Marketing (Reading 2: Defense of Advertising)
Read the article “Defense of Advertising”, learn new vocabulary and understand the structure of the text.
第13回[対面/face to face]:Unit Test / Unit Video “Hard Sell”
Review the previous sessions and watch the unit video “Hard Sell".
第14回[対面/face to face]:Wrap-up
Review the course and submit the final assignment.
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
本授業の準備・復習時間は毎週1時間を標準とします。
テキスト(教科書)Textbooks
Q: Skills for Success Reading and Writing 3 (3rd Edition) Oxford University Press.
参考書References
授業内で適宜プリントを配布する。
成績評価の方法と基準Grading criteria
ユニットテスト:40% (10% x 4回)
宿題・クラス内活動:30%
ライティング課題:30%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
特になし。