経済学部Faculty of Economics
LANe100CA(英語 / English language education 100)Reading and Interaction BReading and Interaction B
山本 ミッシェールMichelle YAMAMOTO
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 経済学部Faculty of Economics |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2023 |
授業コードClass code | K1726 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 秋学期授業/Fall |
曜日・時限Day/Period | 火3/Tue.3 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | 経313 |
配当年次Grade | 1 |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | 現ビ1 |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリー(2015年度以前入学生) | |
カテゴリー(2016年度以降入学生) | 外国語科目 |
カテゴリーCategory |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
【Outline 】
This course is designed to help students overcome their fear of speaking English in front of others, acquire the ability to express themselves calmly and naturally, and acquire the ability to communicate in a way that is easy for listeners to understand.
【Learning Objectives】
1. Learn the structure of English writing.
2. Improve writing fluency and gain writing speed.
3. Learn how to edit.
4. Gain the ability to develop ideas
5. Learn how to write different genres of writing.
6. Learn how to discuss and relate to different topics.
【Learning activities outside of classroom】
・Look through the contents ahead.
・Prepare for in-class discussions.
・Prepare for writing assignments, presentations, etc.
・Memorize the words of the completed units (there could be quizzes.).
・The standard preparation and review time for this class is one hour in total.
【Grading Criteria /Policy】
Class activities, quizzes, etc. 20%.
Assignments (writing mini-presentations) 30%.
Final exam 50%.
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
人前で英語を話すことへの苦手意識を克服し、自然体であがらずに、落ち着いて自己表現できる英語力(読むこと、書くことを含む)を身につけることを目ざすとともに、 筋道を立て、聞き手にわかりやすく伝えるコミュニケーション能力を身に付けることを目的としたアクティブな演習形式の授業である。
到達目標Goal
1. Learn the structure of English writing.
2. Improve writing fluency and gain writing speed.
3. Learn how to edit.
4. Gain the ability to develop ideas
5. Learn how to write different genres of writing.
6. Learn how to discuss and relate to different topics.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP3」「DP5」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
・グループフィードバック
・コミュニケーション・ワークショップ
・書いた英文をベースにスピーチ
・毎授業リアクションペーパーの提出
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
1[対面/face to face]:Introduction
授業の進行方法および成績評価方法の説明
2[対面/face to face]:Unit 1
Crime
Why is the crime rate so low in Japan?
教科書・ディスカッション・ワーク
3[対面/face to face]:Unit 2
Mobile phones
How mobile phones affect us and our relationships
教科書・ディスカッション・ワーク
4[対面/face to face]:Unit 3
Smoking
The smoker’s paradise
教科書・ディスカッション・ワーク
5[対面/face to face]:Unit 4
Junk food
How can Japan avoid becoming a junk-food
教科書・ディスカッション・ワーク
6[対面/face to face]:Unit 5
Celebrity marriage
Why is the celebrity divorce rate so high?
教科書・ディスカッション・ワーク
7[対面/face to face]:Unit 6
Sport
Just because sport is an international language doesn’t mean it’s easy
教科書・ディスカッション・ワーク
8[対面/face to face]:Email Writing (Chapter 14)
教科書・ディスカッション・ワーク
9[対面/face to face]:Unit 7
Driving
How to make Japan’s roads safer still
教科書・ディスカッション・ワーク
10[対面/face to face]:Unit 8
Bullying
The scariest bullies wear skirts
教科書・ディスカッション・ワーク
11[対面/face to face]:Unit 11
Sleeping
Should Japanese mothers sleep with their school-age children?
教科書・ディスカッション・ワーク
12[対面/face to face]:Description of People (Chapter 5の後半)
教科書・ディスカッション・ワーク
13[対面/face to face]:定期試験1
教科書・ディスカッション・ワーク
総合問題
14[対面/face to face]:定期試験2
教科書・ディスカッション・ワーク
総合問題
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
・授業で行う箇所に目を通しておくこと
・クラス内でのディスカッションの準備
・ライティングの課題、プレゼンなどの準備
・完了したUnitの語句は覚える事(小テストで確認することもあります)本授業の準備学習・復習時間は、合わせて1時間を標準とします。
・Look through the contents ahead.
・Prepare for in-class discussions.
・Prepare for writing assignments, presentations, etc.
・Memorize the words of the completed units (there could be
quizzes.).
・The standard preparation and review time for this class is one
hour in total
テキスト(教科書)Textbooks
『Provoke a Response! Critical Thinking through Data Analysis』
出版社: 南雲堂
ISBN
9784523178224
参考書References
必要に応じて、授業内に配布予定
成績評価の方法と基準Grading criteria
30% : 授業への取り組み(発表、授業参加、)
20% : 提出課題
50% :各種テスト
Class activities, quizzes, etc. 30%.
Assignments (writing mini-presentations) 20%.
Final exam 50%.
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
すでに学生たちには人気のワークショップ以外にも、学生間のフィードバックなどを通してより多くの気づきや達成感が感じられる授業内容にさらに工夫をします。
また学生ができるだけ多く授業で発言できる授業を心がける。
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
(1) テキスト(テキストの欄参照)
(2)辞書(紙・電子どちらでも可)
その他の重要事項Others
【注意】
・授業は基本的には対面で行いますが、コロナの状況次第では
ZOOMを使ったリアルタイムのオンライン授業に切り替えます。
・質問は授業後やメール、LINEにて受け付けます