現代福祉学部Faculty of Social Policy and Administration
LANe100JA(英語 / English language education 100)英語3(C・H・Sクラス)English 3
木﨑 智子Tomoko KIZAKI
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 現代福祉学部Faculty of Social Policy and Administration |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2023 |
授業コードClass code | N5415 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 秋学期授業/Fall |
曜日・時限Day/Period | 水2/Wed.2 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | 多現福‐203 |
配当年次Grade | 1 |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | 2020年度以前入学者のみ受講可能。クラス指定あり、指定されたクラスを登録すること。 |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
入学年度Admission year | |
カテゴリー(2021年度以前)Category (~2021) | |
カテゴリー(福祉コミュニティ)Category (Department of Community Development) |
総合教育科目 言語コミュニケーション科目 |
カテゴリー(臨床心理)Category (Department of Clinical Psychology) |
総合教育科目 言語コミュニケーション科目 |
カテゴリー福祉コミュニティ学科(2020年度以前入学者)Category福祉コミュニティ学科 (~2020) | |
カテゴリー福祉コミュニティ学科(2021年度以降入学者)Category福祉コミュニティ学科 (2021~) | |
カテゴリー臨床心理学科(2020年度以前入学者)Category臨床心理学科 (~2020) | |
カテゴリー臨床心理学科(2021年度以降入学者)Category臨床心理学科 (2021~) |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
【Course outline】
The objective of this course is , following the course "Basic English A," to develop students' basic English communication skills The skills covered in class include reading comprehension skills, critical thinking skills, and presenting skills on current events and topics of personal interest. The course will require students to speak out and state their own opinions in English.
【Learning Objectives】
Students will be asked to read the texts about the Sustainable Development Goals (SDGs) and related issues, then to make a presentation with appropriately designed visual aids (Powerpoint slides) so that students can develop their presentation skills in English.
Besides, in each class, students are asked to complete various activities including writing scripts, peer reviews, and group discussions.
【Learning activities outside of classroom】
Students will be expected to complete the required assignments. Spending two hours to prepare and review the course content every week is ideal.
【Grading Criteria /Policy】
Grading will be based on in class contribution (40%), short reports (30%), and quizzes (30%). Students who miss 4 or more classes will be automatically disqualifed. The proper document is required for excused absence.
授業で使用する言語Default language used in class
日本語・英語併用 / Japanese & English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
基礎英語Aで習得した基礎的なプレゼンテーションスキルを踏まえて,英語の発信力をさらに伸ばすことを目的とする。
到達目標Goal
持続可能な開発目標(SDGs)とそれに関連する問題についてのテキストを読み、プレゼンテーションを行うことで、英語による読解力、思考力、プレゼンテーション能力を身につける。基礎英語Aで培った英語力をもとに、よりアウトプットスキルを伸ばすことができる。
毎回の授業では、ペアワーク、グループディスカッションなどで自分の意見を作成・発表できる。また、相手の意見を受け止め、尊重することができる。
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP1」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
日本語・英語併用 / Japanese & English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
指定テキストとハンドアウトを用いて各種演習を行います。
小テストを行います。
課題へのフィードバックはクラス内で、またはメールで個人宛に行います。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第1回[対面/face to face]:コース説明とレベルチェックテスト
Course description, Levelcheck test
第2回[対面/face to face]:Unit 7 Climate Frontline: Sink or Swim
Unit 7 Climate Frontline: Sink or Swim
第3回[対面/face to face]:Unit 8 The Energy Revolution 1
Unit 8 The Energy Revolution 1
第4回[対面/face to face]:Unit 9 The Energy Revolution 2
Unit 9 The Energy Revolution 2
第5回[対面/face to face]:Unit 7-9 まとめ
到達度の確認
Sumup: Unit 7-9
第6回[対面/face to face]:Unit 10 Bed Linen Recycled into School Shirts
Unit 10 Bed Linen Recycled into School Shirts
第7回[対面/face to face]:Unit 11 Agriculture in a Developing Country
Unit 11 Agriculture in a Developing Country
第8回[対面/face to face]:Unit 12 Dam and Plastic Waste
Unit 12 Dam and Plastic Waste
第9回[対面/face to face]:Unit 10-12 まとめ
到達度の確認
Sumup: Unit 10-12
第10回[対面/face to face]:Unit 13 Child Labor Issues
Unit 13 Child Labor Issues
第11回[対面/face to face]:Unit 14 Used Phones Recycled into Works of Art
Unit 14 Used Phones Recycled into Works of Art
第12回[対面/face to face]:Unit 15 Review Quiz
Unit 15 Review Quiz
第13回[対面/face to face]:プレゼンテーション(1)
Presentation 1
第14回[対面/face to face]:プレゼンテーション(2)
Presentation 2
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
総合的な英語力やプレゼンテーションスキルを積み上げていけるように,学習した内容については各自授業外で復習すること。
本授業の準備学習・復習時間は合わせて2時間を目安とします。
テキスト(教科書)Textbooks
SDGs and Challenges We Face/映像メディアで考えるSDGs(松柏社)
参考書References
必要に応じて適宜紹介します。
成績評価の方法と基準Grading criteria
平常点30%, 小テスト 20%, レポート・提出物課題 30%, プレゼンテーション 20%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
本年度授業担当者変更によりフィードバックできません
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
英和辞典(電子辞書可)