通信教育部(スクーリング)School of Correspondence Education (Schooling)
LANe100TA(英語 / English language education 100)英語S(1)(夏期スクーリング)English
URBANOVA Jana
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 通信教育部(スクーリング)School of Correspondence Education (Schooling) |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2022 |
授業コードClass code | |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
担当教員(自由記述)Instructor name | URBANOVA Jana |
科目種別Class Type | スクーリング |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
カテゴリーCategory | 夏期 |
期間Period | 1群午前 |
定員Capacity | |
予備登録の有無Presence or Absence of Preliminary Registration | |
受講可能な学科・学年Eligible Courses / Grade | 『法政通信』受講申込み等関連頁を参照 |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
This course is for students who want to improve their four English skills (listening, speaking, reading and writing). Special emphasis will be placed on active communication and improving your listening skills. You will learn how to better understand spoken English and will have many opportunities to engage in pair and group discussions and learn how to express your opinion effectively. First language of the classroom will always be English, however if any issues that might be difficult to understand come up, the instructor will explain them in Japanese.
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
This course is for students who want to improve their four English skills (listening, speaking, reading and writing). Special emphasis will be placed on active communication and improving your listening skills. You will learn how to better understand spoken English and will have many opportunities to engage in pair and group discussions and learn how to express your opinion effectively. First language of the classroom will always be English, however if any issues that might be difficult to understand come up, the instructor will explain them in Japanese.
このコースは皆さんの「聞く」「話す」「読む」「書く」という4つの技能の能力をレベルアップすることを目指します。とりわけ英語のリスニングとスピーキングを重視します。皆さんに、グループディスカッションやペアワークを通じて、アクティブなコミュニケーション、各自の意見を英語で述べる、意見交換を行う、というスキルを身に付けて頂くことが目的です。
到達目標Goal
1) You will learn how to express your opinion more effectively by practising listening, speaking, reading and writing exercises on various topics
2) You will be encouraged to improve your communication skills and develop critical thinking by engaging in discussions, pair & group work, etc.
3) The main goal is to become more confident and effective users of English in the future
1)様々なテーマに関するリスニング、スピーキング、リーディングやライティングの練習を通じて、自分の意見を英語で自在に表現できる
2)ディスカッション、ペアワーク、グループワークなどで英語のコミュニケーション能力や自由に考察する能力を高める
3) 英語に興味や自信を持ち、将来に向けて英語を効果的に使えるスキルを身につける
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「法律学科:DP5」「日本文学科:DP3」「史学科:DP1, DP3」「地理学科:DP1」「経済学科:DP6, DP8」「商業学科:幅広い教養」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
1) ペアワーク、会話、グループワーク、グループディスカッション (スピーキング練習)
2) リーディング、リスニング、ライティング、論理的思考の練習
3) 歌を楽しみながら英語を自然に覚える練習
対面授業の場合は、資料を紙で配布し、課題やテストなどを紙で提出して頂きます。
オンライン授業になった場合はZoomを使用してリアルタイムで実施します。英語のコミュニケーションを重視した授業であるため、オンラインの授業を受ける皆さんには事前にマイクとカメラを準備して頂き、授業中の使用をお願いすることになります。また、最終試験はワードのファイル形式またはグーグルフォーム形式で配布し、そのファイルを提出して頂きます。つまり、この授業がオンラインになった場合、マイク、カメラ、インターネット、ワードファイル(場合によってPDFファイル)の使用が可能な環境の整ったパソコンが必須となります。さらに、オンライン授業の場合は通教LMSを利用することがあります。その際、課題はパソコンから提出して頂きます。
課題に対する説明やコメント等は授業の最後に行います。そこでは受講生からの質問も受け付けます。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第1回[対面/face to face]:Introduction
Explanation of course requirements, tasks and goals; Getting to know each other
第2回[対面/face to face]:Let's learn a song
Listening to a song; Active learning of vocabulary and phrases used in the lyrics; Active use of dictionary
第3回[対面/face to face]:Confidence, Part 1
Listening to talk and dialogue; Learning useful phrases when talking about appearance and personality; Grammar explanation and practice: modifying adverbs
第4回[対面/face to face]:Confidence, Part 2
Talking about appearance and personality: pair & group work; Reading a text about pressure to be "perfect"; Learning new vocabulary; Homework: Exercises in the workbook (inside the textbook)
第5回[対面/face to face]:Wild Places, Part 1
Listening to talk and dialogue; Learning useful phrases when describing nature; Grammar explanation and practice: comparative and superlative adjectives
第6回[対面/face to face]:Wild Places, Part 2
Practising dialogue: Talking about interesting places; Reading exercise: An otherworldly place; Homework: Exercises in the workbook (inside the textbook)
第7回[対面/face to face]:Model presentation
Watching model presentation; Preparing and practising presentations in pairs; Tips for good presentation skills
第8回[対面/face to face]:TED Talk
Watching TED Talk; Understanding main points and learning vocabulary in context; Homework: Exercises in the workbook (inside the textbook)
第9回[対面/face to face]:Achievements, Part 1
Vocabulary related to describing one's achievements; Listening to conversation; Grammar explanation and practice: past tense
第10回[対面/face to face]:Achievements, Part 2
Practising dialogue:Talking about personal achievements; Listening exercise: Exploring the world; Homework: Exercises in the workbook (inside the textbook)
第11回[対面/face to face]:Students' presentations
Students will be asked to give a presentation on a designated topic
第12回[対面/face to face]:Final test
Final written test; Feedback and comments
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
Class preparation, vocabulary review, homework, preparing presentation, preparation for final exam.
本授業の準備・復習時間は、合わせて1時間を標準とします。
テキスト(教科書)Textbooks
授業では以下の教科書を使用します。余裕を持ってご購入ください。
(初めての授業に必ずご持参ください。)
David Bohlke and Ben Cevik: KEYNOTE Combo Split 1B (with My Keynote Online), Cengage Leaning, 2017. ISBN: 978-1-337-10893-5
参考書References
English to English dictionary: https://dictionary.cambridge.org/
Further references will be provided by the instructor during the class. その他の参考書については授業中に紹介します。
成績評価の方法と基準Grading criteria
積極的な授業への参加が期待されます。また、宿題、事前に準備して頂いた発表(プレゼンテーション)および最終日に行われる筆記テストを勘案して成績を評価します。
- Active participation in class: 24%
- Active use of English: 10%
- Homework: 16%
- Presentation: 20%
- Final test: 30%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
There are no student comments that would require major changes to the course.
The instructor is always happy to receive feedback on how to make learning more enjoyable and effective.
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
●指定の教科書
●このコースで配布されたプリント (追加があった場合)
●授業内容を見返すためのノート
●辞書/電子辞書
(英和・和英辞典の他に、English-English dictionary も必要。パソコン/スマートフォンなどの通信端末を含むオンラインアクセスが必要)
●オンライン授業になった場合、マイク、カメラが使用できるパソコン、および授業が受けられるインターネットの環境
●ワード/PDFのファイル形式でファイルを受け取ることができ、かつ同形式で課題が提出できる環境
その他の重要事項Others
Communication is important and it can be fun!
It is OK to make mistakes, so don't be afraid to communicate.
アクティブなコミュニケーションも評価の対象です。一緒に楽しく頑張りましょう。
オンライン授業になった場合Zoomを使用してリアルタイムで実施します。
授業を登録した学生の英語レベルに応じて実際の授業内容はシラバスの内容と異なることもあります。ご了承ください。