理工・生命科学部教養科目KLAC Course
LANe100LC(英語 / English language education 100)英語中級ライティングIntermediate English Writing
鈴木 幸Miyuki SUZUKI
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 理工・生命科学部教養科目KLAC Course |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2022 |
授業コードClass code | H3723 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 春学期授業/Spring |
曜日・時限Day/Period | 火3/Tue.3 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 小金井 |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | |
単位数Credit(s) | |
備考(履修条件等)Notes | |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリー<理工・生命科学部教養科目>Category | 選択語学系 |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
The purpose of this class is to enhance your ability to read critically and think logically, and to apply these skills to effective writing.
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
本授業では、身近なテーマや現代の社会問題について、英文ニュース等のリーディングやディスカッションを通して見識を深め、論理的・批判的な思考を養ったうえで、理解したこと・自分の考えをライティング(エッセイ)で表現できるように、学習意識を高めていきます。
到達目標Goal
Objectives to be achieved:
1. To be able to think critically
2. To be able to use proper words and correct grammar.
3. To be able to express personal opinions in English.
4. To improve essay writing skills.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、以下に関連している。理工学部:「DP3」と「DP4」、生命科学部「DP1」。
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
Students will be expected:
1. To improve critical reading and thinking skills.
2. To review grammar and writing skills.
3. To write and rewrite essays.
4. To prepare for exams.
At the beginning of class, feedback for the previous class is given using some comments from submitted reaction papers.
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
1[未定/undecided]:Introduction
Critical Thinking and Discussion ①
Guidance: how to write
Let's read news together!①
Lesson 1 名詞節の書き換え(1)
2[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ②
Let's read news together!②
Lesson 2 名詞節の書き換え (2)
3[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ③
Let's read news together!③
Lesson 3 名詞節の書き換え (3)
4[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ④
Let's read news together!④
Lesson 4 形容詞節の書き換え
5[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ⑤
Let's read news together!⑤
Lesson 5 「時」を表す副詞節の書き換え
6[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ⑥
Let's read news together!⑥
Lesson 6 「理由・原因」を表す副詞節の書き換え
7[未定/undecided]:Email Writing
Midterm Review
Let's write E-mail!
Lesson 7 「目的・結果」を表す副詞節の書き換え
Midterm Exam
8[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ⑦
Let's read news together!⑦
Lesson 8 「譲歩」を表す副詞節
9[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ⑧
Let's read news together!⑧
Lesson 9 「仮定・条件」を表す副詞節の書き換え
10 [未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ⑨
Let's read news together!⑨
Lesson 10 重文の書き換え (1)
11[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ⑩
Let's read news together!⑩
Lesson 11 重文の書き換え (2)
12[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ⑪
Let's read news together!⑪
Lesson 12 重文の書き換え (3)
13[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ⑫
Let's read news together!⑫
Lesson 13 態の書き換え
14[未定/undecided]:Critical Thinking and Discussion ⑬
Review
Lesson 14 肯定・否定と内容上の文の書き換え
End-of-Term Exam
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
【本授業の準備・復習等の授業時間外学習は、1時間を標準とする】
Review the previous class and prepare all homework assignments.
テキスト(教科書)Textbooks
Hidehiko Konaka, A Shorter Course in How to Rephrase, NAN'UN-DO, 2016. 700 yen (+ tax)
参考書References
None.
成績評価の方法と基準Grading criteria
Contribution to the class: 30%
Essay: 30%
Textbook: 20%
Test: 20%
There is an absence limit of 1/3 of classes.
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
Variations in class size, students responses, etc. may lead to changes in this syllabus. All changes will be explained. Some flexibility is required.
その他の重要事項Others
Please bring your laptop every week.