現代福祉学部Faculty of Social Policy and Administration
LANe100JA(英語 / English language education 100)英語1English 1
田高 信一Shinichi TATAKA
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 現代福祉学部Faculty of Social Policy and Administration |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2022 |
授業コードClass code | N5407,N5405,N5402 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 春学期授業/Spring |
曜日・時限Day/Period | 水1/Wed.1,水2/Wed.2,水3/Wed.3 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | 1 |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
入学年度Admission year | |
カテゴリー(2021年度以前)Category (~2021) | |
カテゴリー(福祉コミュニティ)Category (Department of Community Development) |
総合教育科目 言語コミュニケーション科目 |
カテゴリー(臨床心理)Category (Department of Clinical Psychology) |
総合教育科目 言語コミュニケーション科目 |
カテゴリー福祉コミュニティ学科(2020年度以前入学者)Category福祉コミュニティ学科 (~2020) | |
カテゴリー福祉コミュニティ学科(2021年度以降入学者)Category福祉コミュニティ学科 (2021~) | |
カテゴリー臨床心理学科(2020年度以前入学者)Category臨床心理学科 (~2020) | |
カテゴリー臨床心理学科(2021年度以降入学者)Category臨床心理学科 (2021~) |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
This is a once-a-week English course where students build the basis for communication skills in English in listening, speaking, reading, and writing.
The objective of this course is to deepen students’ knowledge about the Sustainable Development Goals (SDGs) through English reading texts and audio and visual materials. Students will understand the basic concept of the SDGs, various targets in 17 different fields of the SDGs, and figures and facts regarding SDG-related global issues.
Another objective is to enhance basis for communication skills in English.
Students will be expected to have completed the required assignments after each class meeting. Students should expect 1.5 hours or more of homework and study time outside class.
Final grade in the class will be decided based on the following.
Final Presentation: 20%, Mini-Presentation: 10%, Participation Portfolio: 20%, Quiz: 20%, Vocabulary List: 10%, Quick-Write: 10%, Speaking Task : 10%
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
持続可能な開発目標(SDGs)」と関連する様々な社会問題についての知識を英語で身に着ける。身近な話題や個人的に関心のある話題について、英文を読み、英語でディスカッションやプレゼンテーションができる能力を習得する。
到達目標Goal
SDGs や関連する社会問題について英語で情報を適切に理解できるようになること。
英語のコミュニケーション能力を伸ばすこと。
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP1」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
指定テキストを用いて、ペアワーク・グループワークを積極的に取り入れながらアクティブラーニング形式での授業を行います。指定テキスト以外の教材をデータ上で使用してもらいます。そのため、各自でデバイスを毎回の授業に持ってくるようにしてください。課題等に対するフィードバックについては,学習支援システムのコメント欄等で対応します。定期的に学習支援システムにアクセスし、教員からのフィードバックを確認するようにしてください。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
1回目[対面/face to face]:授業の進め方、評価方法、 指定テキストの使用法・ 学習支援システム、授業内外での英語学習についての説明
Course Orientation, Self-Introduction
2回目[対面/face to face]:授業の進め方、評価方法、 指定テキストの使用法・ 学習支援システム、授業内外での英語学習についての説明
Course Orientation (continued)
3回目[対面/face to face]:持続可能な開発目標
UN’s Sustainable Development Goals
4回目[対面/face to face]:世界の食糧危機
Children Suffering from Malnutrition
5回目[対面/face to face]:一日一食の生活
One Meal a Day
6回目[対面/face to face]:Presentation Preparation
Prepare for Mini-Presentation
7回目[対面/face to face]:Mini-Presentation
Deliver a Presentation
8回目[対面/face to face]:貧困とコロナウイルス
U.S. Poverty and COVID-19
9回目[対面/face to face]:馬の図書館
Horseback Library
10回目[対面/face to face]:質の高い教育をみんなに
Girls’ Literacy in Focus
11回目[対面/face to face]:学校での再生可能エネル
ギー
Renewable Energy in School
12回目[対面/face to face]:Review Day
Presentation Preparation
Review the textbook units
Prepare for Final Presentation
13回目[対面/face to face]:Final Presentation
Final Presentation 1
14回目[対面/face to face]:Final Presentation
Final Presentation 2
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
本授業の復習・課題の時間は、各1.5時間を標準とします。
テキスト(教科書)Textbooks
SDGs and Global Issues(松柏社)
参考書References
必要に応じて適宜紹介します。
成績評価の方法と基準Grading criteria
Final Presentation: 20%, Mini-Presentation: 10%, Participation Portfolio: 20%, Quiz: 20%, Vocabulary List: 10%, Quick-Write: 10%, Speaking Task : 10%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
本年度授業担当者変更によりフィードバックできません。
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
各自でデバイスを毎回の授業に持ってくるようにしてください。
その他の重要事項Others
授業の展開によっては、上記の授業スケジュールは若干の変更があり得ます。