社会学部Faculty of Social Sciences
LANe100EA(英語 / English language education 100)Basic English1-Ⅰ 23Basic English1-Ⅰ 23
JONATHAN D BROWNJonathan DAVID BROWN
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 社会学部Faculty of Social Sciences |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2022 |
授業コードClass code | L0224 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 春学期授業/Spring |
曜日・時限Day/Period | 月4/Mon.4 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | 新型コロナウィルス感染症拡大の状況により、学期途中で対面授業に変更となる場合がある。その場合は、学習支援システムを通じて通知する。 |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
入学年度Admission year | |
カテゴリーCategory | Basic English |
カテゴリー(2022年度以降入学者)Category (2022~) | |
カテゴリー(2018~2021年度入学者)Category (2018~2021) | |
カテゴリー(2017年度以前入学者)Category (~2017) | |
コース・プログラム名Course/Program name |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
Course Outline
The aim of this course is to help students build their English vocabulary and communication skills by using SDGs as starting points for discussion and improve their listening and reading skills.
Learning Objectives
At the end of this course, students are expected to be familiar with the 17 SDGs and current social problems and be able to share their opinions and ideas about them in English.
Learning Activities Outside of Classroom
Before/after each class meeting, students will be expected to spend one to two hours reviewing videos from the class, completing reading assignments, and preparing for in-class activities and presentations.
Grading Criteria/Policy
The overall grade in the class will be decided based on the following:
Class Activities: 20%
Vocabulary Quizzes: 20%
ReadTheory (online reading): 20%
Final Presentation: 40%
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
この科目の目標はSDGsのリーディング及びディスカッショントピックによって学生の英語の語彙及びコミュニケーション能力を向上させることです。学生は社会問題を分析しながら英語で意見を交わすことを学びます。
到達目標Goal
Students learn to discuss topics related to various social problems in English. Students also improve their reading fluency and comprehension. 英語で様々な社会問題に関するテーマを英語でディスカッションすること、要点を正しく理解することができるようにします。また、読みの流暢さ及び読解力を向上させることです。
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
社会学部のディプロマポリシーのうち,DP4に関連。 DPについてはこちら https://www.hosei.ac.jp/shakai/info/article-20200325181407/
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
This class will be conducted online through Zoom and Google Classroom. Assignments should be submitted via Google Classroom and/or email. Presentations will be done live on Zoom. Feedback will be provided by direct comments to the student on Google Classroom or by email. この授業はZoomやGoogle Classroomで行うことです。課題をGoogle Classroomやメールで提出することです。プレゼンテーションは同期にZoomで発表することです。学生にGoogle Classroomのコメント又はメールで直接フィードバックを提供されます。
(この科目は春学期・秋学期を通じて履修することが望ましい。)
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:オンライン/online
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第1回[オンライン/online]:ガイダンス
英語カリキュラム、授業に関する説明など
第2回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 1
UN's Sustainable Development Goals
ReadTheory - Complete THREE readings and quizzes
第3回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 1 continued
Vocabulary Quiz 1
第4回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 2
Children Suffering from Malnutrition
ReadTheory - Complete THREE readings and quizzes
第5回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 2 continued
Vocabulary Quiz 2
第6回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 3
One Meal a Day
ReadTheory - Complete THREE readings and quizzes
第7回[オンライン/online]:ZOOM
Mid-term Presentations
Mid-term Presentations
第8回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 3 continued
Vocabulary Quiz 3
第9回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 4
U.S. Poverty and COVID-19
ReadTheory - Complete THREE readings and quizzes
第10回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 4 continued
Vocabulary Quiz 4
第11回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 5
Horseback Library
ReadTheory - Complete THREE readings and quizzes
第12回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM & ZOOM
Unit 6
Girls' Literacy in Focus
Final presentations explanation
第13回[オンライン/online]:GOOGLE CLASSROOM
Unit 6 continued
Comprehensive Vocabulary Quiz
第14回[オンライン/online]:ZOOM
Group Presentations
Group Presentations
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
Presentation prep; listening practice; vocabulary study; online reading practice
発表の準備;リスニングの復習; 語彙学習; オンラインリーディング学習
*本授業の準備学習・復習時間は合わせて1時間を標準とします*
テキスト(教科書)Textbooks
SDGs and Global Issues by Goro Yamamoto & Jonathan D. Brown, 松柏社
ISBN: 978-4-88198-773-5
参考書References
English-Japanese and Japanese-English dictionary.
和英及び英和辞書を毎回用意すること。
成績評価の方法と基準Grading criteria
クラスアクティビティ: 20%
単語小テスト: 20%
オンラインリーディング課題 20%
最終発表: 40%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
Changed textbook.
教科書を変更しました。
Reduced amount of homework.
宿題を減らしました。
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
Laptop computer
ノート PC
Webcam
ウェブカメラ
Internet connection
インタネット接続
その他の重要事項Others
This course is taught by a native speaker and will be conducted entirely in English.