社会学部Faculty of Social Sciences
LANe200EA(英語 / English language education 200)Skill-Based English BⅠ(Reading & Writing)Skill-Based English BⅠ
English Reading & Writing AⅠ
JONATHAN D BROWNJonathan DAVID BROWN
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 社会学部Faculty of Social Sciences |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2022 |
授業コードClass code | LE203-a |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 春学期授業/Spring |
曜日・時限Day/Period | 水2/Wed.2 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | |
単位数Credit(s) | 2 |
備考(履修条件等)Notes | Lower Intermediate~Advanced,参考TOEICスコア300~ |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
入学年度Admission year | |
カテゴリーCategory | 講義・実習科目 |
カテゴリー(2022年度以降入学者)Category (2022~) | |
カテゴリー(2018~2021年度入学者)Category (2018~2021) | |
カテゴリー(2017年度以前入学者)Category (~2017) | |
コース・プログラム名Course/Program name |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
The course aims to create independent learners who are able to read with a critical mind and respond both orally and in writing to what they have read. The course will focus on both extensive reading and intensive reading skills, and reading strategies at a low academic level. As such this course is a basic foundation course for a wide range of reading skills and vocabulary learning essential for more advanced reading activities.
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
This course will focus on the development of reading skills and reading practice at the intermediate to high-intermediate level so that students can effectively read and enjoy literature in English.
到達目標Goal
•Learn PQ4R (previewing, questioning, reading, reflecting, reciting, reviewing).
•Improve reading fluency: reading faster with better comprehension.
•Recognize, understand and analyze the basic organization of a text.
•Read for main ideas and supporting details.
•Write summaries and responses of written texts.
•Read one entire literary work in English.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
社会学部のディプロマポリシーのうち,DP4に関連。 DPについてはこちら https://www.hosei.ac.jp/shakai/info/article-20200325181407/
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
This course involves reading a literary work in English. Students will be introduced to some basic literary concepts and terms and will be expected to participate in classroom discussions following each section in the book. Themes from the book and how they apply to current social and cultural issues will be explored. Feedback will be provided on students' completed assignments.
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第1回[対面/face to face]:Orientation; Introduction to reading; To Kill A Mocking Bird
Explanation of course and syllabus; Self- introductions;
Read “To Kill a Mocking Bird” summary;
Vocabulary List for “To Kill a Mocking Bird"; Read Chs. 1-2
第2回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
The Great Depression research project;
Read Chs. 3-5
第3回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
The Great Depression research project continued; Chapters 1-5 Discussion; Read Chs. 6-8
第4回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
The Great Depression Presentation; Read Chs. 9-11
第5回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
Chapters 6-11 Discussion;
Idioms; Read Chs. 12-13
第6回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
Myths and Urban Myths; Read Chs. 14-15
第7回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
Japanese Myths Presentation; Read Chs. 16-17
第8回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
Allusions; Read Chs. 18-20
第9回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
Similes and Metaphors; Read Chs. 21-23
第10回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
Chapters 18-24 Discussion; Racial Hatred and Discrimination; Read Chs. 24-26
第11回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
Racial Hatred and Discrimination Presentation; Read Chs. 27-29
第12回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
Read Chs. 30-31; Character Analysis
第13回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird
Chapters 25-31 Discussion; Final exam (online)
第14回[対面/face to face]:To Kill A Mocking Bird Movie
Watch movie; Final report due (Character analysis)
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
Chapter readings; presentation preparation; report writing
***本授業の準備学習・復習時間は各2時間を標準とします***
テキスト(教科書)Textbooks
To Kill a Mocking Bird by Harper Lee
Other materials provided by instructor
参考書References
アラバマ物語 和訳 (recommended)
成績評価の方法と基準Grading criteria
Classroom Activities - 20%
Presentations - 20%
Final Report - 30%
Final Exam - 30%
(15分以上の遅刻で欠席とする。遅刻を3回した場合、1回の欠席として数えます。)
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
No changes
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
ノートPC
ウェブカメラ
インタネット接続
その他の重要事項Others
秋学期授業を理解するためには春学期の授業を理解することが前提となる。
初回授業に出席して担当教員の受講許可を得ること。秋学期のみ履修の場合も春学期初回の授業で担当教員の許可を得ること。