通信教育部(スクーリング)School of Correspondence Education (Schooling)
LANe100TA(英語 / English language education 100)英語S(3)(秋期スクーリング)English
Andrew E. ChenChen ANDREW
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 通信教育部(スクーリング)School of Correspondence Education (Schooling) |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2022 |
授業コードClass code | 21003 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
担当教員(自由記述)Instructor name | |
科目種別Class Type | |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
カテゴリーCategory | 秋期 |
期間Period | 秋期 |
定員Capacity | |
予備登録の有無Presence or Absence of Preliminary Registration | |
受講可能な学科・学年Eligible Courses / Grade | 『法政通信』受講手続き等関連頁を参照 |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
Students aim to develop skills necessary to express opinions and to discuss different views on selected court cases, legal matters and current issues in society.
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
The object of this course is to introduce to students current legal matters and issues. Students read and examine truncated versions of real court cases in the U.S. and Japan. The course will help students to gain an understanding of legal issues stemming from differences in culture.
到達目標Goal
Students will continue to apply summarizing, paraphrasing, essay writing, and presentation skills acquired previously to this course. Students will be able to introduce a problematic issue of Law, summarize past related cases of law, comment and discuss the issue of law, and propose solutions. Lastly, students will learn how to write a research paper in the American Psychological Association (APA) style for a term paper.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「法律学科:DP5」「日本文学科:DP3」「史学科:DP1, DP3」「地理学科:DP1」「経済学科:DP6, DP8」「商業学科:幅広い教養」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
Vocabulary and reading preparation done before class. Explanation and commentary of the legal cases will be provided by the instructor. Comprehension check through reading exercise questions. Discussion in small groups. This class will meet Face to Face in class 対面授業. Whereas situation requires, online class formats オンライン授業 may include Zoom sessions - real time and or On Demand class materials and assignments. Homework assignments may be shared with the whole class for comprehension check and motivation. They should be considered good examples of student work and are used to further discussion. Results of quizzes and midterms will be reviewed in class. Each and every student's performance may not be addressed individually but selected and representative ones will be chosen in general. 授業で提出されたリアクションペーパーからいくつか取り上げ、全体に対してフィードバックを行う。リアクションペーパー等における良いコメントは授業内で紹介し、さらなる議論に活かします。授業内で行った試験や小レポート等、課題に対する講評や解説も行う。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第一回[対面/face to face]:Breach of Contract (契約違反)
The Case of a Man Who Worked for an Advertising Agency
第二回[対面/face to face]:Traffic Violations(交通違反)
The Case of a Japanese Driver Who Violated Traffic Laws
第三回[対面/face to face]:Products Liability(製造物責任)
The Case of the Young Fast Food Lovers
第四回[対面/face to face]:Products Liability (製造物責任)
The Case of the Olive that Bit Back
第五回[対面/face to face]:Harassment in the Workplace(職場でのハラスメント)
The Case of the Male Worker and His Female Supervisor
第六回[対面/face to face]:Harassment in the Workplace(職場でのハラスメント)
Sexual and "Power Harassment" Cases
第七回[対面/face to face]:Copyright Infringement on the Internet(インターネット上での著作権侵害)
The Case of a Man Who Sold Game Software
第八回[対面/face to face]:Copyright Infringement on the Internet(インターネット上での著作権侵害)
Streaming Apps, Illegal Uploading, BitTorrents
第九回[対面/face to face]:中間口頭発表
Anti-Stalking Law(ストーカー規正法)
Midterm Presentations,
The Okegawa Case, The Zushi Case
第十回[対面/face to face]:Anti-Stalking Law(ストーカー規正法)
The Case of a Co-Worker in the Restaurant
第十一回[対面/face to face]:Rehabilitation of Juvenile Criminals (若年犯罪者の更生)
Criminal Psychology: Nurture vs Nature
第十二回[対面/face to face]:Rehabilitation of Juvenile Criminals (若年犯罪者の更生)
Reform vs Punishment
第十三回[対面/face to face]:Miscarriage of Justice(誤審 冤罪)
The Case of a Former Kindergarten Bus Driver
第十四回[対面/face to face]:Miscarriage of Justice(誤審 冤罪)
期末試験
The Jury System, Twelve Angry Men
Review and Final Exam
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
本授業の準備学習・復習時間は、合わせて2時間を標準とします。
Prepatory study and review time for this class are 2 hours each.
テキスト(教科書)Textbooks
テキストは、アメリカと日本で実際に起こった、法律や訴訟に関わる様々なエピソードを紹介します。故マイケル・ジャクソンの遺産問題から、終身刑になった犯罪者の更正していく様を描いたものまで、幅広いトピックの法律に関連する事例を英語で読みます。法律だけでなく、考え方や社会など、いろいろな角度からアメリカと日本との違いを認識し、理解を深めることができます。事例の裏に絡み合う人間模様が学習者の興味を引き、英語の勉強になるだけでなく、一般教養としての法律の知識も身につけます。
Title: Legal Matters
Publisher: CENGAGE Learning
ISBN: 978-4-86312-150-8
参考書References
The U.S.Code Legal Information Institute Cornell University Law School http://www.law.cornell.edu/uscode/text
Federal and State Laws and Regulations http://www.usa.gov/Topics/Reference-Shelf/Laws.shtml
Ono, Shusei. (1996), pp 27-45. Comparative Law and the Civil Code of Japan. The Hitotsubashi Journal of Law and Politics, The Hitotsubashi Academy.
English Translation of the Japanese Civil Code http://www.moj.go.jp/content/000056024.pdf
Japanese Law Research Guide New York University http://www.nyulawglobal.org/globalex/japan1.htm
成績評価の方法と基準Grading criteria
*Written assignments and opinions (30%)
*Midterm Presentation and or exam (20%)
*Final Report and or exam (50%)
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
「「ちょっと話すのが早い」「すべて英語きつい」
「役に立つ表現を覚えられました」「課題がありすぎる」「英語でプレゼンテーションのは難しかったが、達成感があったのでやってよかった」
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
パワーポイント、グーグルスライドショーの作成、など。
その他の重要事項Others
*Attendance will be taken. In case the situation requires classes to be held online, if you complete the assignment(s) for the week, you are counted as present. If no assignments are submitted, then you are counted as absent. For Face to Face classes, attendance will be taken and you will be counted present only if you attend class regardless if you have submitted the assignments or not. 出席は毎回確認します。オンライン授業に移行した際は課題を全部完成すればその授業を出席となります。未提出の場合は欠席となります。対面授業の場合は課題の提出にもかかわらず、出席した方しか出席となりません。
*オンライン授業に移行した際は基本的にオンデマンド、発表の授業はZoomでおこないます。資料等の配信は「通教LMS」を通じておこないます。授業資料はウェブサイトにアップロードされますので必ずチェックして下さい。
https://hosei-tsukyo-media.study.jp/
*スピーキング力の評価は授業中の発言とビデオとオーディオの課題を通しておこないます。