スポーツ健康学部Faculty of Sports and Health Studies
LANe100IA(英語 / English language education 100)総合英語Ⅱ(a)【2018年度以降入学生対象】English II(a)
(7)
ABUDUREHEMAN ADILANAbudureheman ADILAN
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | スポーツ健康学部Faculty of Sports and Health Studies |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2021 |
授業コードClass code | M0096 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 春学期授業/Spring |
曜日・時限Day/Period | 月3/Mon.3 |
科目種別Class Type | 語学 |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | |
配当年次Grade | 1 |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | ( )カッコ内数字はクラスを示しています。※2018年度以降入学生対象 |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリーCategory |
総合教育科目 外国語科目 |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
読解問題のみならず、日常生活のさまざまな場面における実践的英語表現を通じ、コミュニケーション能力、表現力を養成する。様々な場面において使われる会話表現に十分なれる。
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
読解問題のみならず、日常生活のさまざまな場面における実践的英語表現を通じ、コミュニケーション能力、表現力を養成する。様々な場面において使われる会話表現に十分なれる。
到達目標Goal
読解能力養成のみならず、リスニングにおける多くの練習問題を通じ、おおよその内容が理解できるようにする。またリスニング能力の増強を行う目的で、穴埋めや書き取り、選択問題などを通じ、要約能力を養う。
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP1」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
(2021年度はオンライン授業の実施に伴い、変更の可能性があります。変更は学習支援システム等で提示します。/Method(s) may change depending on the online lesson.Changes will be reflected in the Learning Management System, etc.)
ビデオ教材などを使用し、平易ながらも日常会話に必要とされるさまざまな表現に触れ、リスニング、ディクテーション、読解などを通じ、いわゆる英語のフォー・スキルズを高めていく。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
Week 1:Introduction
Explanation of course requirements, tasks and goals; Getting to know each other
Week 2:Unit 1 Conservation
Listening and speaking exercise: talking about endangered animals; Grammar explanation and practice: present simple and present continuous
Week 3:Unit 1 Conservation
Watching video (TED Talks); Vocabulary in context; Homework: reading with comprehension
Week 4:Unit 2 Family connections
Listening and speaking exercise: talking about family; Grammar used when talking about future plans
Week 5:Unit 2 Family connections
Watching video (TED Talks); Vocabulary review; Reading exercise: A passion for genealogy
Week 6:Unit 3 Global stories
Explanation of presentation No. 1 (parroting); Speaking exercise: talking about books; Grammar: defining relative clauses
Week 7:Unit 3 Global stories
Watching video (TED Talks); Vocabulary in context; Writing exercise: writing a book review
Week 8:Presentation No. 1
Students' presentations No. 1: parroting; Explaining requirements and watching model presentation
Week 9:Unit 4 Music
Listening and speaking: talking about music; Grammar explanation and practice: countable and uncountable nouns
Week 10:Unit 4 Music
Watching video (TED Talks); Key words review; Reading exercise: Music and the brain
Week 11:Unit 5 Good design
Listening and speaking: talking about design; Grammar explanation and practice: prepositions and adverbs of place
Week 12:Unit 5 Good design
Watching video (TED Talks); Vocabulary review; Reading with comprehension: Chicago’s much loved flag
Week 13:Presentation No. 2
Students' presentations No. 2 on the chosen topic
Week 14:Course wrap up
Final test; Enjoying and learning a song
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
本授業の準備学習・復習時間は合わせて 1 時間を標準とします。
Required time for work to be done outside of class: 1 hour per week.
Required work: class preparation, vocabulary review, homework, preparation for presentations.
テキスト(教科書)Textbooks
David Bohlke and Stephanie Parker: Keynote Pre-Intermediate, Cengage Learning, 2018. Student’s Book ISBN: 978-1-337-27392-3
参考書References
English to English dictionary:
https://dictionary.cambridge.org/
Further references will be provided by the instructor during the class.
成績評価の方法と基準Grading criteria
Students are expected to actively participate in class, prepare two presentations, complete writing assignments and pass the final test.
Your work will be evaluated as follows:
- Active participation in class: 20%
- Writing assignments, homeworks and tests: 40%
- Presentations: 40%
更新:
授業が教室で行うことが出来るようになったら、発表とテストなど上記の条 件の一部が適用されます。
オンライン授業に伴って適用される具体的な方法と成績評価の基準は授業開始日に、学習支援システム(HOPPII)で掲示します。
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
There are no student comments that would require major changes to the course.
The instructor is always happy to receive feedback on how to make learning more enjoyable and effective.
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
Textbook. Please bring also a notepad and pencil/pen to write notes, instructions, writing assignments, etc. when requested.
その他の重要事項Others
The content of lessons may differ from the syllabus depending on the needs and language level of the students taking this class.
Communication is the key. Please don’t be afraid to communicate. It is OK to make mistakes. 積極的に会話できるように一緒に頑張りましょう。