文学部Faculty of Letters
BSP200BD(初年次教育、学部導入教育及びリテラシー教育 / Basic study practice 200)英語表現演習(Speaking)(6)BEnglish Speaking (6) B(Class)
JAMES O ESSEXJames Oliver ESSEX
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 文学部Faculty of Letters |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2022 |
授業コードClass code | A2857 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 秋学期授業/Fall |
曜日・時限Day/Period | 月1/Mon.1 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 市ヶ谷 |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | 2~4 |
単位数Credit(s) | 2 |
備考(履修条件等)Notes | |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリーCategory | 英文学科 |
他学科公開科目 | |
クラスGroup | |
昼夜表記Day or Night |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
This course will help students to further improve their speaking and listening skills in Academic English. By the end of the course, students will be able to speak English more proficiently, especially in the area of Academic English, and will be able to better understand spoken English through a variety of listening activities. This course develops the skills acquired in Speaking A.
Homework will be assigned each week. Homework usually consists of tasks on MyEnglishLab, although other tasks may be assigned from time to time. MyEnglishLab is an online tool, access to which comes with the textbook.
Participation: 30%
MyEnglishLab Portfolio: 20%
Final Exam: 50%
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
このコースでは、Academic Englishのスピーキングとリスニングのスキルをさらに向上させることができます。コース終了時には、特にAcademic Englishの分野において、より熟達した英語を話すことができるようになり、様々なリスニングアクティビティを通して、話された英語をより理解することができるようになるであろう。このコースはSpeaking Aで習得したスキルを発展させたものである。
到達目標Goal
Students will further acquire and develop/improve Academic English listening and speaking skills.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP1」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
Active learning, group/paired discussion, active listening, seminar/workshop style classes; NOT lectures.
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第1回[対面/face to face]:Introduction
Overview of syllabus
Registration in MyEnglishLab
Zoology (part 1.2 pp59-67)
Guessing meanings of unknown words
Skills application
第2回[対面/face to face]:Zoology (part 2: pp156-170)
Taking notes on research lectures
Relating source information to an audience
Synthesizing information from multiple sources
第3回[対面/face to face]:Zoology (part 2.2: pp171-179)
Using complement clauses after 'about'
Recognizing collocations to expand vocabulary
Skills application
第4回[対面/face to face]:Zoology (part 3: p248-252)
Lecture - Section 1
第5回[対面/face to face]:Zoology (part 3.2: pp253-255)
Thinking visually
Group discussion
第6回[対面/face to face]:History (part 1: pp68-82)
Comparing similar ideas
Contrasting different ideas
Understanding relationships between ideas
第7回[対面/face to face]:History (part 1.2: pp 83-89)
Utilizing the simple past passive
Creating flashcards to study vocabulary
第8回[対面/face to face]:History (part 2: pp180-194)
Identifying main ideas
Paraphrasing to relate main ideas
Rephrasing to simplify ideas
第9回[対面/face to face]:History (part 2.2: pp195-201)
Constructing the present perfect passive
Utilizing a dictionary to understand grammatical behaviour
Skills application
第10回[対面/face to face]:History (part 3: pp256-262)
Extended lecture
第11回[対面/face to face]:History (part 3.2: pp263-267)
Utilizing the simple past passive
Constructing the present perfect passive
第12回[対面/face to face]:Chemical Engineering (part 1: pp90-100)
Identifying parts of a presentation
Making predictions
第13回[対面/face to face]:Chemical Engineering (part 1.2: pp101-110)
Explaining order with linking words
Choosing the right order of formality
Skills application
第14回[対面/face to face]:Final Exam and Wrap-up
60-minute final exam (not open-book) plus wrap-up/feedback/comments
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
Homework will be assigned each week. Homework usually consists of tasks on MyEnglishLab, although other tasks may be assigned from time to time. MyEnglishLab is an online tool, access to which comes with the textbook. Students are expected to spend four hours on tasks outside of the regular class time.
テキスト(教科書)Textbooks
Title: University Success Oral Communication (Intermediate to High-Intermediate)
Author: McLAUGHLIN, Tim and CAVAGE, Christina
Publisher: Pearson
ISBN: 9780134652719
You are strongly advised to buy a NEW textbook rather than a second-hand one. This is because all textbooks come with an access code to an online system which you will DEFINITELY need. These access codes can only be used once, so it is likely that if you have a used textbook, the access code it came with will also be used (and therefore void).
This is the same textbook used for Speaking A
参考書References
There are no specific references at this time, but students will be highlighted to any that arise spontaneously during class.
成績評価の方法と基準Grading criteria
Participation: 30%
MyEnglishLab Portfolio: 20%
Final Exam: 50%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
This is a new course for me this year, but I welcome comments and feedback.
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
No special equipment required
その他の重要事項Others
《重要》
「英語表現演習(Writing)」(5)(6)(7)(8)、「英語表現演習(Speaking)」(5)(6)(7)(8)、「英語表現演習(翻訳)」(1)(2)と「Academic Writing」の春学期秋学期科目合わせて22科目については、英文学科指定の「定員」が設定されています。また、「事前抽選」を実施します。詳細はガイダンスおよび掲示で案内します。抽選が4月初頭(初回授業日よりも前)に実施されるので、必ず期日内に申請してください。基本的に、春学期と秋学期をセットで履修することになり、秋学期の科目も春学期に申請する必要があります。
「事前抽選結果」発表時には、定員に空きのある科目のリストも掲示します。それらの科目の履修を希望する場合は、必ず春学期の初回授業に出席してください。担当教員が選抜を行う場合があります。
※ 「英語表現演習(総合)」に関しては、別途「事前登録」が実施されるので、履修希望者は期日内(4月初頭)にそちらに申請をしてください。
※ 2年次クラス指定の「英語表現演習(Writing)」(1)(2)(3)、「英語表現演習(Speaking)」(1)(2)(3)に関しては、事前抽選および選抜はありません。
Feedback
Feedback will be provided on an ongoing basis during class. In the case of MyEnglishLab, feedback will be automatic and instant.
This syllabus
The weekly content is a guide and may be adjusted.