文学部Faculty of Letters
BSP200BD(初年次教育、学部導入教育及びリテラシー教育 / Basic study practice 200)英語表現演習(Speaking)(6)A English Speaking (6) A(Class)
JAMES O ESSEXJames Oliver ESSEX
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 文学部Faculty of Letters |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2022 |
授業コードClass code | A2856 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 春学期授業/Spring |
曜日・時限Day/Period | 月1/Mon.1 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 市ヶ谷 |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | 2~4 |
単位数Credit(s) | 2 |
備考(履修条件等)Notes | |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリーCategory | 英文学科 |
他学科公開科目 | |
クラスGroup | |
昼夜表記Day or Night |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
In this course, students will improve their Academic English speaking and listening skills. By the end of this course students will be more accomplished speakers of English, especially in the field of Academic English, and will be better able to understand spoken English through a range of listening activities.
Homework will be assigned each week. Homework usually consists of tasks on MyEnglishLab, although other tasks may be assigned from time to time. MyEnglishLab is an online tool, access to which comes with the textbook.
Feedback will be provided on an ongoing basis during class.
Participation: 30%
MyEnglishLab Portfolio: 20%
Final Exam: 50%
Please note the final exam is not an open-book exam.
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
このコースでは、Academic Englishのスピーキングとリスニングのスキルを向上させることができます。このコースの終了時には、学生は特にアカデミック英語の分野において、より熟達した英語を話すことができるようになり、さまざまなリスニングアクティビティを通じて、話された英語をより理解することができるようになります。
到達目標Goal
Students will acquire and improve Academic English listening and speaking skills.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP1」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
Active learning, group/paired discussion, active listening, seminar/workshop style classes; NOT lectures.
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
第1回[対面/face to face]:Introduction
Overview of syllabus
Registration in MyEnglishLab
Bioethics (part 1: pp1-1-10)
Listening actively to follow a lecture or discussion
Taking turns in a discussion
第2回[対面/face to face]:Bioethics (part 1.2: pp11-23)
Making organized notes
Identifying subject relative clauses
Creating a vocabulary journal
Skills application
Panel discussion
第3回[対面/face to face]:Bioethics (part 2: pp111-120)
Identifying and expressing facts
Identifying and expressing opinions
第4回[対面/face to face]:Bioethics (part 2.2: pp121-133)
Identifying bias
Expressing conditions with if
Examining abbreviations
第5回[対面/face to face]:Bioethics (part 3: pp225-233)
Skills consolidation 1
第6回[対面/face to face]:Bioethics (part 3.2: pp234-237)
Skills consolidation 2
第7回[対面/face to face]:Business and Design (part 1: pp24-36)
Demonstrating an understanding of ideas in a discussion
Rephrasing to clarify information
Answering specific questions about a text
第8回[対面/face to face]:Business and Design (part 1.2: pp37-48)
Using tag questions to invite agreement
Using a dictionary to improve vocabulary
Skills application
第9回[対面/face to face]:Business and Design (part 2: pp134-147)
Making inferences
Giving oral summaries to relate ideas
Answering inference questions
第10回[対面/face to face]:Business and Design (part 2.2: pp148-155)
Using synonyms to understand new vocabulary
Skills application
第11回[対面/face to face]:Business and Design (part 3: pp238-243)
Skills consolidation 1
第12回[対面/face to face]:Business and Design (part 3.2: pp244-247)
Skills consolidation 2
第13回[対面/face to face]:Zoology (part 1: pp48-58)
Formulating probing questions
Describing conclusions
Summarizing listenings
第14回[対面/face to face]:Final exam and wrap-up
60-minute final exam (not open-book) plus wrap-up/feedback/comments
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
Homework will be assigned each week. Homework usually consists of tasks on MyEnglishLab, although other tasks may be assigned from time to time. MyEnglishLab is an online tool, access to which comes with the textbook. Students are expected to spend four hours on tasks outside of the regular class time.
テキスト(教科書)Textbooks
Title: University Success Oral Communication (Intermediate to High-Intermediate)
Author: McLAUGHLIN, Tim and CAVAGE, Christina
Publisher: Pearson
ISBN: 9780134652719
You are strongly advised to buy a NEW textbook rather than a second-hand one. This is because all textbooks come with an access code to an online system which you will DEFINITELY need. These access codes can only be used once, so it is likely that if you have a used textbook, the access code it came with will also be used (and therefore void).
The same textbook will be used next semester.
参考書References
There are no specific references at this time, but students will be highlighted to any that arise spontaneously during class.
成績評価の方法と基準Grading criteria
Participation: 30%
MyEnglishLab Portfolio: 20%
Final Exam: 50%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
This is a new course for me this year, but I welcome comments and feedback.
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
No special equipment required
その他の重要事項Others
《重要》
「英語表現演習(Writing)」(5)(6)(7)(8)、「英語表現演習(Speaking)」(5)(6)(7)(8)、「英語表現演習(翻訳)」(1)(2)と「Academic Writing」の春学期秋学期科目合わせて22科目については、英文学科指定の「定員」が設定されています。また、「事前抽選」を実施します。詳細はガイダンスおよび掲示で案内します。抽選が4月初頭(初回授業日よりも前)に実施されるので、必ず期日内に申請してください。基本的に、春学期と秋学期をセットで履修することになり、秋学期の科目も春学期に申請する必要があります。
「事前抽選結果」発表時には、定員に空きのある科目のリストも掲示します。それらの科目の履修を希望する場合は、必ず春学期の初回授業に出席してください。担当教員が選抜を行う場合があります。
※ 「英語表現演習(総合)」に関しては、別途「事前登録」が実施されるので、履修希望者は期日内(4月初頭)にそちらに申請をしてください。
※ 2年次クラス指定の「英語表現演習(Writing)」(1)(2)(3)、「英語表現演習(Speaking)」(1)(2)(3)に関しては、事前抽選および選抜はありません。
Feedback
Feedback will be provided on an ongoing basis during class. In the case of MyEnglishLab, feedback will be automatic and instant.