Faculty of Sports and Health Studies

Back to List

LANe200IA(英語 / English language education 200)
English IV(b)
(5)

Abudureheman ADILAN

Class code etc
Faculty/Graduate school Faculty of Sports and Health Studies
Attached documents
Year 2024
Class code M0144
Previous Class code
Previous Class title
Term 秋学期授業/Fall
Day/Period 金3/Fri.3
Class Type 語学
Campus 多摩
Classroom name 健306
Grade 2
Credit(s) 1
Notes ( )カッコ内数字はクラスを示しています。
Open Program
Open Program (Notes)
Global Open Program
Interdepartmental class taking system for Academic Achievers
Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes)
Class taught by instructors with practical experience
SDGs CP
Urban Design CP
Diversity CP
Learning for the Future CP
Carbon Neutral CP
Chiyoda Campus Consortium
Category 総合教育科目
外国語科目

Show all

Hide All

Outline and objectives

大学教育において必要となる総合的な英語力を身につけていくことを目指す。受信面の向上だけではなく、発信面向上にも取り組む。英文を論理的に、時に文化的事情を踏まえ読解し、読解時に得た情報や知識を使い、プレゼンテーションや会話によって発信していくことで、自分の力で英語を駆使できる力を養う。

書かれた様々な英文の様々なトピックが理解できるようになる。
英語の語彙力を広げ、それらを自身の言葉として使うことができるようになる。

By the end of the course, students should be able to write good short essays.

Goal

・書かれた様々な英文の様々なトピックが理解できるようになる。
・英語の語彙力を広げ、それらを自身の言葉として使うことができるようになる。
・By the end of the course, students should be able to write good short essays.

Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?

ディプロマポリシーのうち、「DP1」に関連

Default language used in class

英語 / English

Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )

教員から学生への情報、知識を提供する。さらに、与えられた情報、知識を使い、英語を使用する。プレゼンテーションを多く用いるため、講義時にも演習時にも受け身の姿勢ではなく、積極的な姿勢で臨み、間違えることを恐れずに最善を尽くすこと。
その上、英文を読みながら英単語や文法を確認し、英語表現や構成を理解することに重点を置く。ライティングの演習問題では、サンプルを参考にしつつ構成に留意して英文を書く。

Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)

あり / Yes

Fieldwork in class

なし / No

Schedule

授業形態/methods of teaching:対面/face to face

※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。

Week 1[対面/face to face]:Orientation(ガイダンス)

授業の進め方、テキストなどについての説明、自己紹介など。

Week 2[対面/face to face]:Unit 6, Make a written request (writing)

Writing a formal letter

Week 3[対面/face to face]:Unit 6, Make a written request (listening and speaking)

speaking & listening activities

Week 4[対面/face to face]:Practice Units 5 & 6

Review Units 5 & 6

Week 5[対面/face to face]:Unit 7, Compare and contrast (writing)

Compare and contrast writing

Week 6[対面/face to face]:Unit 7, Compare and contrast (listening and speaking)

speaking & listening activities

Week 7[対面/face to face]:Unit 8, Explain a topic (writing)

Write a research report

Week 8[対面/face to face]:Unit 8, Explain a topic (listening and speaking)

speaking & listening activities

Week 9[対面/face to face]:Practice Units 7 & 8

Review Units 7 & 8

Week 10[対面/face to face]:Unit 9, Write a biography

Biographical narrative

Week 11[対面/face to face]:Unit 10, Response to Literature (writing)

Write a review of literature

Week 12[対面/face to face]:Unit 10, Response to Literature (listening and speaking)

speaking & listening activities

Week 13[対面/face to face]:Practice Units 9 & 10

Review Units 9 & 10

Week 14[対面/face to face]:Review

学期末まとめ

Work to be done outside of class (preparation, etc.)

授業外で行う作業の必要時間。1時間/週
必要な作業:授業の予習、語彙の復習、宿題、プレゼンテーションの準備。

Before and after each class meeting, students will be expected to spend 1 hour to understand the course content.

Textbooks

Linda Lonon Blanton: Step-by-Step writing, book 2, a standards-based approach
Cengage Learning, Student’s book ISBN 978-1-4240-0401-0

References

Step-by-Step writing, book 2
Linda Lonon Blanton

Grading criteria

平常点30%
プレゼンテーション等40%
小テスト30%

授業回数の三分の一以上欠席した場合、単位は認められない。

Changes following student comments

特になし

Equipment student needs to prepare

必要に応じてその都度授業内でアナウンスをする。

Others

必要に応じてその都度授業内でアナウンスをする。