Faculty of Sports and Health Studies

Back to List

LANe200IA(英語 / English language education 200)
English III(b)
(6)

Abudureheman ADILAN

Class code etc
Faculty/Graduate school Faculty of Sports and Health Studies
Attached documents
Year 2024
Class code M0125
Previous Class code
Previous Class title
Term 秋学期授業/Fall
Day/Period 月2/Mon.2
Class Type 語学
Campus 多摩
Classroom name 健306
Grade 2
Credit(s) 1
Notes ( )カッコ内数字はクラスを示しています。
Open Program
Open Program (Notes)
Global Open Program
Interdepartmental class taking system for Academic Achievers
Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes)
Class taught by instructors with practical experience
SDGs CP
Urban Design CP
Diversity CP
Learning for the Future CP
Carbon Neutral CP
Chiyoda Campus Consortium
Category 総合教育科目
外国語科目

Show all

Hide All

Outline and objectives

スポーツと健康と生活の質をキーワードに、こうしたトピックを扱った最新の英字新聞や英文ニュースの記事を多読することで読解力を強化する。

We will be reading the latest news articles with regard to sports and life style to improve reading comprehension.

1. Students will be instructed to read some news articles related to sports.

2. Students will learn about the various expressions being used in the news ariticles and are encouraged to feel more comfortable while putting them into practice.

3. Students will be able to scan through long newspaper articles with the expectation of writing a summary in a short amount of time.

By the end of the course, students should be able to comprehend the main idea of a newspaper article; be able to write a summary about the article they read as well.

Goal

①スポーツや健康をテーマとした比較的平易な英文記事を大意を把握できるようになる(Reading for Information)。
②時事英語特有の表現やルールに慣れ、英字新聞や英語ニュースを抵抗なく読みこなせる。
③平易だが長めの記事を短時間で読み、内容を要約できるようになる。

1. Students will be instructed to read some news articles related to sports.

2. Students will learn about the various expressions being used in the news ariticles and are encouraged to feel more comfortable while putting them into practice.

3. Students will be able to scan through long newspaper articles with the expectation of writing a summary in a short amount of time.

By the end of the course, students should be able to comprehend the main idea of a newspaper article; be able to write a summary about the article they read as well.

Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?

ディプロマポリシーのうち、「DP1」に関連

Default language used in class

日本語 / Japanese

Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )

 スポーツや健康に関する最新の記事(海外発の英字新聞やインターネット上の配信記事、主としてVOA News, Japan News, Breaking News English等)をプリント教材として配布する。指示にしたがって予習・復習をすること。

Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)

あり / Yes

Fieldwork in class

なし / No

Schedule

授業形態/methods of teaching:対面/face to face

※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。

1[対面/face to face]:イントロダクション

授業に臨む心構え、予習復習について

2[対面/face to face]:文法復習①仮定法

記事①

3[対面/face to face]:文法復習②分詞構文

記事①続き

4[対面/face to face]:文法復習③関係代名詞

記事①続き・読了

5[対面/face to face]:文法復習④不定詞

記事②前半

6[対面/face to face]:文法復習⑤付帯状況

記事②後半

7[対面/face to face]:中間テストとまとめ

中間テストとまとめ

8[対面/face to face]:文法復習⑥itの構文

答案返却、記事③前半

9[対面/face to face]:文法復習⑦能動態と受動態

記事③後半

10[対面/face to face]:文法復習⑧修飾語句

記事④前半

11[対面/face to face]:文法復習⑨間接話法と直接話法

記事④後半

12[対面/face to face]:文法復習⑩間違いやすい文法事項

記事⑤前半

13[対面/face to face]:文法復習のまとめ

記事⑤後半

14[対面/face to face]:期末テストとまとめ

期末テストとまとめ

Work to be done outside of class (preparation, etc.)

 インターネット上の記事でもいいので、新聞記事(日英両方)をふだんから読む習慣をつけ、徐々に読む対象を広げていくこと。同じトピックを扱った別の新聞記事・ネット上のニュースを読み比べる、そのトピックについて掘り下げて調べてみるなど、追加的な学習を奨励したい。
 授業にとどまらず、興味のわいた記事をWeblioや英辞郎などのネット辞書も活用してどんどん読んでみることを勧める。
準備・復習時間は各1時間を標準とする。

Students are encouraged to read newspaper articles to gain various perspectives.
Students may read both English and Japanese versions of the articles to compare. It is also required to read news articles featuring the same subject matter from other news outlets to make comparisons.

Before or after each class meeting, students will be expected to spend 1 hour to understand the course content.

Textbooks

できるだけ新しい教材を使うため、教員が用意するプリントを使用する。

References

必要に応じて紹介する。

Grading criteria

中間テスト35%+期末テスト35%+平常点30%

Mid-term exam 35%

Final exam 35%

Classroom performance 30%

Changes following student comments

力がついたことが実感できるようなさまざまな工夫をしたい。

Equipment student needs to prepare

できれば持ち運び可能なPC、タブレット、電子辞書等。

Others

連絡や資料提示等はHoppiiで行う。
学生の興味関心、理解度等に応じ、授業の進度、使用する記事の件数、各授業の内容は変更になる場合もある。