スポーツ健康学部Faculty of Sports and Health Studies
LANe200IA(英語 / English language education 200)総合英語Ⅲ(b)【2018年度以降入学生対象】English III(b)
(1)
蒔田 裕美Hiromi MAKITA
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | スポーツ健康学部Faculty of Sports and Health Studies |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2023 |
授業コードClass code | M0120 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 秋学期授業/Fall |
曜日・時限Day/Period | 金3/Fri.3 |
科目種別Class Type | 語学 |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | 各学部・研究科等の時間割等で確認 |
配当年次Grade | 2 |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | ( )カッコ内数字はクラスを示しています。※2018年度以降入学生対象 |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリーCategory |
総合教育科目 外国語科目 |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
【Course outline】The main purpose of this course is to improve students’ reading skills in English through reading various essays.
【Learning Objectives】By the end of the course, students should be able to do the following: (1) widen their vocabulary. (2) improve their grammar skills. (3) understand phonetic symbols. (4) speak English with accurate pronunciation.
【Learning activities outside of classroom】Before each class meeting, Students must read assigned chapter passages and complete exercises from the text using dictionaries. Your required study time is at least one hour for each class meeting.
【Grading Criteria /Policy】Your overall grade in the class will be decided based on the following: assignments 40%, term-end examination 60%
授業で使用する言語Default language used in class
日本語 / Japanese
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
本科目は英語の読解力の向上を主な目的とする。学生は様々な分野のエッセイを精読することにより、英語の文法と語彙力を培う。
到達目標Goal
学生が英文読解に必要な語彙と文法事項を学修し、辞書を使いながら自分の力で英文の内容を正確に理解できるようになる。
英語の発音記号を学び、英語らしいイントネーションを身につけることにより正しい音読ができるようになる。
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP1」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
日本語 / Japanese
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
学生は毎回発音記号を学び、英語の音声を聞き分けて正しく発音する訓練を行う。
英文読解のために必要な文法事項を確認した上で、語彙力を強化する問題や内容理解問題に取り組む。
各ユニットのトピックについて、ペアあるいはグループで英語のディスカッションを行う。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
授業形態/methods of teaching:対面/face to face
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
1[対面/face to face]:Unit 7: The Gossip Media (1)
Reading Passage, Questions about the Reading, Writing about the Article
2[対面/face to face]:Unit 7: The Gossip Media (2)
Vocabulary Building, Phrase Building, Grammar Exercise, Listening Exercise, Discussion Questions
3[対面/face to face]:Unit 8: Replanting the World's Forests (1)
Reading Passage, Questions about the Reading, Writing about the Article
4[対面/face to face]:Unit 8: Replanting the World's Forests (2)
Vocabulary Building, Phrase Building, Grammar Exercise, Listening Exercise, Discussion Questions
5[対面/face to face]:Unit 9: Adventure Tourism (1)
Reading Passage, Questions about the Reading, Writing about the Article
6[対面/face to face]:Unit 9: Adventure Tourism (2)
Vocabulary Building, Phrase Building, Grammar Exercise, Listening Exercise, Discussion Questions
7[対面/face to face]:Unit 10: The Cannes Film Festival (1)
Reading Passage, Questions about the Reading, Writing about the Article
8[対面/face to face]:Unit 10: The Cannes Film Festival (2)
Vocabulary Building, Phrase Building, Grammar Exercise, Listening Exercise, Discussion Questions
9[対面/face to face]:Unit 11: Giving Away Billions (1)
Reading Passage, Questions about the Reading, Writing about the Article
10[対面/face to face]:Unit 11: Giving Away Billions (2)
Vocabulary Building, Phrase Building, Grammar Exercise, Listening Exercise, Discussion Questions
11[対面/face to face]:Unit 12: Computer Actors (1)
Reading Passage, Questions about the Reading, Writing about the Article
12[対面/face to face]:Unit 12: Computer Actors (2)
Vocabulary Building, Phrase Building, Grammar Exercise, Listening Exercise, Discussion Questions
13[対面/face to face]:Unit 13: New York City (1)
Reading Passage, Questions about the Reading, Writing about the Article
14[対面/face to face]:まとめ
期末試験を実施する
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
学生が予習をしていることを前提に進めるので、毎回指定されたテキスト範囲で分からない単語の意味があれば必ず辞書で調べ、設問を解いた上で授業に臨むこと。
本授業の準備と復習時間は各1時間を目安とする。
テキスト(教科書)Textbooks
Andrew E. Bennett『Reading Pass 2』南雲堂、2021年、2530円
参考書References
授業時に適宜紹介する。
成績評価の方法と基準Grading criteria
課題40%、試験60%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
一方通行の授業にならないよう、ペアワークやディスカッションを取り入れながら学習者が積極的に授業に参加できるよう進めていきたい。
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
特になし
その他の重要事項Others
大学の行動方針レベルが2となった場合、この授業は原則としてオンラインで行う。詳細は学習支援システムで伝達する。