現代福祉学部Faculty of Social Policy and Administration
LANe100JB(英語 / English language education 100)英語2(基礎)English2 Basic
OLAGBOYEGA KOLAWOLEOlagboyega KOLAWOLEWAZIRI
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 現代福祉学部Faculty of Social Policy and Administration |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2021 |
授業コードClass code | N0410 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 春学期授業/Spring |
曜日・時限Day/Period | 火2/Tue.2 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | |
配当年次Grade | 1 |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
入学年度Admission year | |
カテゴリー(2021年度以前)Category (~2021) |
福祉コミュニティ学科 総合教育科目 言語コミュニケーション科目 |
カテゴリー(福祉コミュニティ)Category (Department of Community Development) | |
カテゴリー(臨床心理)Category (Department of Clinical Psychology) | |
カテゴリー福祉コミュニティ学科(2020年度以前入学者)Category福祉コミュニティ学科 (~2020) | |
カテゴリー福祉コミュニティ学科(2021年度以降入学者)Category福祉コミュニティ学科 (2021~) | |
カテゴリー臨床心理学科(2020年度以前入学者)Category臨床心理学科 (~2020) | |
カテゴリー臨床心理学科(2021年度以降入学者)Category臨床心理学科 (2021~) |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
This course will improve students overall English ability.
到達目標Goal
The goals of this course are to:
1. increase students confidence and fluency in speaking
2. teach students useful words and expressions
3. give students practice at listening, reading and writing.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP1」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
We will do listening, speaking, reading and writing activities. We will listen to dialogues, learn new vocabulary and phrases, practice grammar, and talk about many different topics in English. There will be two tests: a mid-term and a final.
課題に対しては、授業内やHoppii等を活用してフィードバックを行う予定にしています。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
1:UNIT 1: People
Listening Activities
2:UNIT 1: People
Speaking Activities
3:UNIT 1: People
Critical Thinking Activities
4:UNIT 2: Seasons
Listening Activities
5:UNIT 2: Seasons
Speaking Activities
6:Midterm review
Prepare for the midterm test
7:Midterm speaking and writing test
Midterm speaking and writing test
8:UNIT 2: Seasons
Critical Thinking Activities
9:UNIT 3: Lifestyle
Listening Activities
10:UNIT 3: Lifestyle
Speaking Activities
11:UNIT 3: Lifestyle
Critical Thinking Activities
12:UNIT 4: Places
Listening Activities
13:UNIT 4: Places
Speaking and Critical Thinking Activities
14:Final written and speaking test
Final written and speaking test
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
Students will be assigned homework activities from the Workbook. 本授業の準備学習・復習時間は合わせて1時間を標準とします。
テキスト(教科書)Textbooks
Sabina Ostrowska (2014). Unlock - Listening and Speaking Skills 1 Student's Book with Online Workbook, Cambridge University Press, ISBN 978-1-107-67810-1.
参考書References
Not applicable
成績評価の方法と基準Grading criteria
Participation = 10%
Homework = 30%
Tests = 60%
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
Not applicable
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
Students should bring a notebook. This class needs to be in a room with a CD player.
その他の重要事項Others
The information above is the play for the course. Changes can be made in accordance with students' needs.