法学部Faculty of Law
POL200AD(政治学 / Politics 200)Essay WritingEssay Writing
ERIK HADLANDErik HADLAND
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 法学部Faculty of Law |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2021 |
授業コードClass code | A0632 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 春学期授業/Spring |
曜日・時限Day/Period | 水2/Wed.2 |
科目種別Class Type | 講義 |
キャンパスCampus | 市ヶ谷 |
教室名称Classroom name | |
配当年次Grade | |
単位数Credit(s) | 2 |
備考(履修条件等)Notes | |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリー(法律学科)Category (法律学科) | |
カテゴリー(政治学科(2021年度以降入学者))Category (政治学科(2021年度以降入学者)) | |
カテゴリー(政治学科(2020年度以前入学者))Category (政治学科(2020年度以前入学者)) | |
カテゴリー(国際政治学科(2021年度以降入学者))Category (国際政治学科(2021年度以降入学者)) | |
カテゴリー(国際政治学科(2020年度以前入学者))Category (国際政治学科(2020年度以前入学者)) |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
Proficiency in writing essays
keywords: basic English, general cognitive ability, special knowledge, global governance, statecraft
到達目標Goal
Apply systems of grammar, syntax, and composition;
apply knowledge of keywords above.
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP1」、「DP3」に強く関連。「DP2」、「DP4」に関連。
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
We will learn grammar and writing production systems and key concepts. Lectures or online meetings will fill in the gaps. This can be done individually, but if possible, we'll use a team system.
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
1:systems/goals
325-06
set goals, explain systems
2:305-01, 305-03 verbs/nouns
Lecture, check, record
3:305-02, 305-03 verbs/nouns
Lecture, check, record
4:305-05, 305-04 verbs/nouns
Lecture, check, record
5:305-06, 305-04
verbs/nouns
Lecture, check, record
6:305-07 simple sentences
Lecture, check, record
7:305-08 compound sentences
Lecture, check, record
8:305 complex sentences
Lecture, check, record
9:305-10 compound/complex sentences
Lecture, check, record
10:315 phrasal verbs
Lecture, check, record
11:335/345 vocab/syntax/essay
Lecture, check, record
12:335/345 vocab/syntax/essay
Lecture, check, record
13:375 pattern recognition/essay
Lecture, check, record
14:395 opinion/essay or 305-09,10 grammar test
final submission
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
Weekly homework assignments should be completed in less than 90 minutes.
テキスト(教科書)Textbooks
read write speak listen. Ginza Press (2021). Distribution will depend on the current health policy.
参考書References
communication system, phone apps.
成績評価の方法と基準Grading criteria
Grading and evaluation will 80% be based on weekly homework assignments, and 20% final writing tests.
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
Changes in goals are based on student performances. If students fail to show understanding of goals, we will continue with those tasks.
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
Phone/device, apps. Be sure to prepare 5 color highlighters: orange, yellow, green, blue, purple.
その他の重要事項Others
None