経済学部Faculty of Economics
LANe200CC(英語 / English language education 200)Reading and Interaction 2 BReading and Interaction 2 B
山高 美和Miwa YAMATAKA
授業コードなどClass code etc
学部・研究科Faculty/Graduate school | 経済学部Faculty of Economics |
添付ファイル名Attached documents | |
年度Year | 2021 |
授業コードClass code | K2008 |
旧授業コードPrevious Class code | |
旧科目名Previous Class title | |
開講時期Term | 秋学期授業/Fall |
曜日・時限Day/Period | 月2/Mon.2 |
科目種別Class Type | |
キャンパスCampus | 多摩 |
教室名称Classroom name | |
配当年次Grade | |
単位数Credit(s) | 1 |
備考(履修条件等)Notes | class 4 |
他学部公開科目Open Program | |
他学部公開(履修条件等)Open Program (Notes) | |
グローバル・オープン科目Global Open Program | |
成績優秀者の他学部科目履修制度対象Interdepartmental class taking system for Academic Achievers | |
成績優秀者の他学部科目履修(履修条件等)Interdepartmental class taking system for Academic Achievers (Notes) | |
実務経験のある教員による授業科目Class taught by instructors with practical experience | |
SDGsCPSDGs CP | |
アーバンデザインCPUrban Design CP | |
ダイバーシティCPDiversity CP | |
未来教室CPLearning for the Future CP | |
カーボンニュートラルCPCarbon Neutral CP | |
千代田コンソ単位互換提供(他大学向け)Chiyoda Campus Consortium | |
カテゴリー(2015年度以前入学生) | |
カテゴリー(2016年度以降入学生) | 外国語科目 |
カテゴリーCategory |
すべて開くShow all
すべて閉じるHide All
Outline (in English)
The course is designed for students to become engaged in weekly integrated reading skills on texts from a wide variety of sources. Students are encouraged to express their ideas about technology, society, culture, nature, and media. Students will also view related videos from time to time to enhance comprehension in a real-world context.
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の概要と目的(何を学ぶか)Outline and objectives
テキストの購読に加えて、リーディングスキルのみならず、インタラクティブなアクティビティを通じて、4技能を身に付ける。
到達目標Goal
英語でテクノロジー、社会、文化、自然、及び、メディアのテーマを取り上げた様々な形式の文書を読み、それらを多角的な視点より解釈し、クリティカルシンキングを磨き、ディスカッションでも文章でも的確に自分の考えを効果的に伝えられるようになる。また、教材テーマに関連した動画を定期的に視聴し、クイズに取り組み、実社会で使用されている英語をより理解できるようになる。
この授業を履修することで学部等のディプロマポリシーに示されたどの能力を習得することができるか(該当授業科目と学位授与方針に明示された学習成果との関連)Which item of the diploma policy will be obtained by taking this class?
ディプロマポリシーのうち、「DP3」「DP5」に関連
授業で使用する言語Default language used in class
英語 / English
授業の進め方と方法Method(s)(学期の途中で変更になる場合には、別途提示します。 /If the Method(s) is changed, we will announce the details of any changes. )
教材の各ユニットの解説、ロールプレイ、及びディスカッションを実施しながら授業を進めます。また、定期的な課題では、教材で学んだテーマに関連した動画視聴やクイズを通してリスニング、及びライティングに取り組みます。課題へのフィードバックはGoogle Classroom経由で行います。
アクティブラーニング(グループディスカッション、ディベート等)の実施Active learning in class (Group discussion, Debate.etc.)
あり / Yes
フィールドワーク(学外での実習等)の実施Fieldwork in class
なし / No
授業計画Schedule
※各回の授業形態は予定です。教員の指示に従ってください。
1:Unit 8. Food of the future/Reading information/Vocabulary skills/Read an E-zine article/Understanding the text
"GM - Fast facts"/Suffixes/"Is GM the answer?"
2:Unit 8. Reading skills/Grammar
Discuss
Separating fact and opinion/Future tense review/Discussing GM foods
3:Unit 9. Are animals intelligent?/Reading information/Vocabulary skills/Reading magazine articles
Animals/Synonyms/"Dog Lovers' Monthly."
4:Unit 9. Reading skills/Grammar/
Discuss
Inferring meaning/Modals and semi-modals/Discussing animals
5:Unit 10. Animals in traditional stories/Reading information/Vocabulary skills/Read two traditional stories/Understanding the text
Traditional stories/Guessing meaning from context/"The Lion and the Hare"/"The Buffalo and the Mouse."
6:Class Activity
Learning about multi-culture.
7:Unit 10. Reading skills/Grammar/
Discuss
Skimming/Past tense review/Discussing traditional animal story
8:Unit 11. What makes us laugh?/Picture exercise/Vocabulary skills/Read six jokes/Understanding the text
Humour/Using a dictionary/"Have you heard the one about...?"
9:Unit 11. Reading skills/Grammar/
Discuss
Identifying the topic/Prepositions/Discussing jokes
10:Unit 14. A small world: Reading information/Vocabulary skills/Read an advertisement/Understanding the text
Globalising world/Suffixes/"Enjoy the vacation of a lifetime!"
11:Unit 14. Reading skills/Grammar/
Discuss
Inferring meaning/Adverbs/Discussing travelling
12:Unit 15. Ways we have fun: Picture task/Vocabulary skills/Read movie reviews/Understanding the text
Different forms of entertainment/Word groups/"Timeless Classics?"
13:Unit 15. Reading skills/Grammar/
Discuss
Understanding the main idea/Question forms/Discussing entertainment
14:Class Activity/Class review
Learning about celebrations.
授業時間外の学習(準備学習・復習・宿題等)Work to be done outside of class (preparation, etc.)
復習として、教材のユニットのテーマに関連した課題がGoogle Classroomに定期的にアップロードされる。1時間ほどかけて提出する。
テキスト(教科書)Textbooks
Reading Keys, Student Book 3, New Edition, Miles Craven, Macmillan Education, 2009, ¥2,730(税抜)ISBN: 978-0-230-72485-3
参考書References
なし。
成績評価の方法と基準Grading criteria
平常点(50%)、課題(50%)の総合評価。
学生の意見等からの気づきChanges following student comments
できる限りアクティブ・ラーニングを取り入れた授業作りに努めたいです。
学生が準備すべき機器他Equipment student needs to prepare
パソコン、タブレット、スマホのいずれかが必要。
その他の重要事項Others
特になし。